Výmena čapov riadenia

Od podvozka som počúval vždy nejaké slabé rany a prenášalo sa to dosť do volantu. Jazdil som s tým cca nejakých 5000 km kým neprešla zima. Potom sa začalo ozývať aj nejaké vibrovanie do volantu, hlavne vtedy keď som s ním na mieste točil. Neskoršie už to dosť zadrhávalo a vibrácie bolo vo volante cítiť viac a viac.Tak som to radšiej išiel skontrolovať aby som si nezavaril na nejakú väčšiu opravu. Auto som dal do garáže a išiel skontrolovať o čo ide. Keď som sa pozeral s lampou na podvozok nič zvláštne som tam nevidel. Popravde som sa zameriaval na tyčky stabilizátora a guľové čapy na rameni. Nič som nenašiel skúšal som tyčky stabilizátora kde som nespozoroval žiadnu vôlu. Nakoniec som sa dostal k čapom riadenia a tam som videl na vodičovej strane problém, bola roztrhnutá manžeta na tom čape riadenia. Do lôžka čapu sa dostala voda, prach a podobné nečistoty a tie zničili ten čap.

Demontáž čapu je jednoduchá. Treba si hlavne najskôr povoliť veľkú maticu  čo kontruje čap riadenia treba na to dva kľúče. Treba si označiť koľko bola matica odšrobovaná aby ste si moc nerozhasili geometriu(aj tak je ju lepšie potom spraviť). Potom nasleduje vyrazenie čapu s tehlice, ale predtým si musíte povoliť veľkú maticu a vyšrobovať ju tak aby sa sťahovák opieral o maticu a nie o závit čapu(TOTO JE  HLAVNE POTREBNÉ PRI DEMONTOVANÍ ČAPU, ktorý chceme ešte použiť).

demontaz capu riadenia 2 demontaz capu riadenia 1

AK nemáte doma sťahovák na demontovnie čapov tak, môžte čap vyraziť aj s plochým sekačom(majzlom) + kladivo a máte čap vonku. Montáž čapu je opačným postupom.

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.