Výmena tlmičov

Postup výmeny tlmičov

Potreboval som už vymeniť tlmiče na fabii, auto už doslova plávalo. Malo nejakých 280 000 km. Pôvodné tlmiče toho aj tak dosť vydržali. Nekupoval som originál tlmiče z autoservisu. To by vyšlo viac ako je cena auta. Kupoval som komplet tlmiče, dorazy, gumové zarážky, axiálne ložiská proste okrem pružiny všetko nové. Dával som len kvalitné náhradné diely žiadne čínske.

Tlmiče som zvolil značku sachs, rozmýšľal som aj nad tlmičmi bilstein, ale odhovorili ma od tej značky z dôvodu netesnosti tlmičov. Tak som si radšej priplatil za kvalitu aby som to druhý raz nemusel rozoberať.

Chcel by som Vám popísať ako som postupoval pri výmene tlmičov. Chcel by som Vás upozorniť ak nemáte sťahovák na pružiny ani sa do toho nepúšťajte.

1. Ak Vám auto stojí ešte na kolesách treba povoliť naskôr veľkú maticu 12 hranú čo drží poloos v ložisku. Nejaký popis je aj tu „výmena manžety“ vlastne bod 1 a 2 platí aj pre nás.

2. Ak sa nám podarí dostať von poloos z hlavy ložiska máme vyhrané, môže sa stať že nám nepojde stiahnuť poloos ani zo sťahovákom a potom treba demontovať celú poloos aj z hlavou ložiska tehlicou a vytiahnuť tlmič tak.

3. Treba povoliť tú veľkú skrutku čo drží tlmič v tehlici.

4. Demontujeme tri šroby M8 čo držia guľový čap a rameno. Pri tomto úkone treba odsledovať snímače ABS a iné kable aby sa nepoškodili lebo tehlica už nemá stabilitu radšej si ich predtým vytiahnite z konektorov a tak isto môžte odistiť z toho držiaka brzdovú hadičku. Ja som si nedemontoval guľový čap riadiacej tyčky a trocha mi to zavadzalo.

5. Ak máme všetko odstrojené tak môžme dať dole tlmič z tehlice ja používam na to zrezaný imbus(foto dole). Treba ho otočiť v tehlici aby sa roztiahol ten úchyt tlmiča a potom môžme demontovať tlmič z tehlice. Povoliť vrchné 3 šroby čo držia tlmič hore v karoserii.

6. Ak budeme mať tlmič vonku treba pružinu stiahnuť sťahovákmi na to určenými …ja mám homemade. Ako môžte vidieť na obrázku.

stiahnutie tlmica 1 stiahnutie tlmica 2

 

7. AK budeme mať pružinu stiahnutú uchytíme si tlmič do zveráka a začneme povolovať maticu tlmiča.

demontaz pruziny z tlmica 3  demontaz pruziny z tlmica 1

 

8. Ja som dával všetko nové okrem pružiny takže som nastrojil nové uloženie tlmiča, axialne ložisky, gumové dorazy ochranné manžety a zmontoval tlmič dohromady. Potom som odistil pružinu vyskúšal funkčnosť ložiska či sa točí dobre  a nedrhne.

tlmice vymena

 

9. Potom môže prísť narad nahodenie tlmiča. Tlmič si prichytíme  šróbami čo ho držia v karoserií. Na obrázku je vidieť aj ten imbus čo rozťahuje tehlicu.

namontovany tlmic roztiahnutie tlmica

Ešte podotýkam miesto v tehlici trocha ošmirglujte aby tlmič tam išiel ľahšie v prípade ak je tam nejaký nachytaný bordel. Mne sa podarilo tlmič dať hneď do tehlice rukou ale môže sa stať že Vám nepôjde v tom prípade si môžte pomôcť hydraulickým zdvihákom a to tak že si najprv uchytíte spodný gulový čap z ramenom a zdvihak dáte pod rameno a budete si ho pmaličky pridvihovať a nasádzať tlmič kým Vám neprejde nový šrob čo drží tlmič. Ak ste toto zvládli ostatný postup montáže Vám nemusím vysvetlovať 🙂

Veľa šťastných km prajem.

IVO

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.