Zanášanie DPF – denník

Tento článok respektíve denník píšem kvôli ľudom ktorí zistili, že majú v aute tento filter pevných častíc a hlavne pre tých, ktorí sa nechcú auta zbaviť, ale  snažia sa zistiť, ako sa chovať (dodržiavať jazdné podmienky) k takémuto autu. Bohužiaľ auto si vyžaduje trocha viac pozornosti ako starší diesel rsp. auto bez DPF. Ja keď som kupoval auto tak som vedel, že má tento filter a preto sa k nemu chovám  s rešpektom. Prečítal som si o ňom veľa článkov a väčšinou negatívnych.

Auto som kúpil keď malo na tachometri 186 000km. Vždy každý vychvaľoval 1.9 TDI tak som aj ja podľahol a vydal som sa cestou diesloveho motora. Doteraz som mal benzínové motory a chcel som vyskúšať diesel. Nechcel som nič staršie ako r.v. 2007. Finančná situácia mi nedovolila kúpiť si novšie auto rsp. mladšie auto. V mojom aute  je motor 1.9 TDI PD kód  BLS 77kw chip na cca 95kW. Určite si kladiete otázku prečo som vybral motor s DPF . Áno mohol som si kúpiť aj auto bez DPF, ale keď som na neho natrafil pri kúpe a bol som si ho poobzerať nebolo vidieť známky ošuchania, zodratého interieru a celkovo bol stav auta OK. Proste bolo o neho dobre postarané a ja som to riskol. Ostatné auta neboli v takom dobrom stave, ale radšej k veci a k hodnotám.

filter-pevnych-castic-DPF

Pri 188 900 km som postrehol prvú regeneráciu, počas nábehu tých 2900 km samozrejme tiež prebiehala, ale nevedel som o nej, jazdil som prevažne dlhšie trasy v tom období  cca 30km a späť, ja to považujem za dlhšiu vzdialenosť, nekamenovať 🙂  Iba keď som začal jazdiť krátke trasy do práce som regeneráciu DPF spozoroval jemným(ozaj jemným) trhaním auta a vystupujúcim dymom z výfukového potrubia. Po odstavení auta bolo počuť praskot z výfuku (rozťažnosť výfukovej sústavy vplyvom vysokých teplôt a následne ochladzovanie). Napojil som sa na diagnostiku a zistil som, že prebiehala regenerácia. Tak som sa išiel s autom povoziť, aby prebehla korektne. Musel som najazdiť ďalších 10km, aby hodnoty spadli na 0%.  Toto sú tie vlastnosti ktoré si treba všímať, ak spozorujete dym z výfuku počas jazdy a pukanie po odstavení auta tak filter sa pravdepodobne regeneroval, alebo dokončil regeneráciu. Ak ste išli len nejakú krátku trasu tak nasadnite do auta a chodte sa ešte previesť ale 20km. Mnohí na to kašlú a to je dôvod skoršieho zanesenia DPF. Tí čo jazdia diaľnice tak takéto problémy určite nemajú. Tým filter vydrží podstatne viac km, lebo regeneracia DPF prebehne korektne.

Sem budem postovať stav zanesenia DPF , v akej prevádzke auto používam a skôr či neskôr keď nastanú problémy s DPF tak popíšem aj výmenu. Len tak pre zaujímavosť a pre info. Hodnoty na aute kontrolované ako mi vyšiel čas 🙂

Jazdím momentálne väčšinou krátke trasy a to 7km do práce a 7km späť.

Pri kúpe auta bolo zanesenie DPF na 56 gramoch pri 186 000 km. Maximálna hodnota je podľa servisných tabuliek 60g.

– 188 900 km  zanesenie stále na 56g (každý deň trasy ako som popisoval vyššie 30km tam a späť)

– 190 000 km zanesenie 57g (jazdené iba kratke trasy 7km tam a späť)

– 193 000 km zanesnie 57g (krátke trasy cez týždeň a cez víkend cca 100km v kuse)

– 196 500 km zanesenie 58g (krátke trasy cez týždeň a cez víkend cca 100km v kuse)

– 197 600 km zanesenie 59g (iba krátke trasy 7km tam aj späť)

23.6.2014       -200 900 km zanesenie stále 59g(dlhšie jazdy po 25km tam aj späť)

zaplnenie DPF TDI

22.7.2014   – 202 250 km zanesenie DPF sa dostalo na maximálnu hranicu 60g kedy už by sa mal DPF vymeniť (dlhšie trasy do práce 25km tam aj späť).

3.10.2014  – 205 840 km zanesenie DPF na 61g (dlhšie trasy do práce 25km tam aj späť , víkendy dlhšie trasy).

30.12.2014 – 210 112 km zanesenie DPF na 62g (dlhšie trasy)

7.3.2015     – 213 099 km zanesenie DPF na 63g (denne 13km do práce)

4.7.2015    – 216 800 km zanesenie DPF stále na 63g (denne 13km do práce a späť)

18.8.2015  – 218 700 km zanesenie DPF 64g (denne 13km do práce a späť)

17.1.2016 – 224 120 km zanesenie 65g (  -II- )

26.6.2016 – 229 300 km zanesenie 67g (20km do práce a späť)

17.12.2016 – 233 800 km zanesenie 68g

22.4.2017 – 236995 km zanesenie 69g(15km do práce a späť)

18.7.2017 – 242500 km zanesenie 70g

24.4.2018 – 246500 km zanesenie 71g

7.7.2018 – 250100 km 72g (20km do práce a späť)

19.1.2019 – 260050 km 75g (20km do práce a späť)

3.2.2020 – 273000km 78g(20km do práce a späť)

Auto sa zatiaľ správa bez problémov.

Auto mi regeneruje každých 345km.

Zdieľaj článok:

6 komentárov k “Zanášanie DPF – denník”

  1. Ja mám Skodu octávia 2 a v servise im napísala diagnostika 78gramov popola a nabehané mám 210tis km. Pravdepodobne keď máš 60gramov tak Ti to ešte niečo pojazdí

  2. Dobrý deň

    Treba si dávať pozor na postupné znižovanie kilometrového intervalu regenerácie ( priemer je 500 – 600 ale aj 800 – 1000 km ) , ako uvádzate 345 km, to je už varovný prst – aj pre filter aj pre motor

    filter – ťažšia priechodnosť a vačšie tlaky na konštrukciu filtra , častejšia zvýšená max teplota
    motor – pri VW group 1. generácie DPF dochádza k regenerácii vstrekovaním dodatočného množstva paliva po hornej úvrati ,ktoré zahrieva výfukové plyny a umožnuje zapálit sadze , čím častejšie tým horšie – lebo nejaká nafta sa dostane vždy do oleja a tým ho degraduje čo neprispieva ložiskám , vačke , turbu atď. , hlavne turbo trpí aj na zvýšenú teplotu ,
    pokial hladina oleja stúpa kriticky – rýchlo do servisu ( hlavne do kvalitného ) , a samozrejme nie vždy pomôže čistenie filtra , treba skontrolovať všetky komponenty, ktoré s tým súvisia ( hlavne EGR, žhaviče , váha vzduchu atď. ) a hlavne skontrolovať verziu softvéru RJ, ktorá sa niekolkokrát aktualizovala kvoli regenerácii DPF , a hlavne keď tam máte čip bohvie aká mapa tam je a to bude problém pre aktualizáciu

    Zlepšiť sa dá výsledok regenerácie , keď chodíte na krátke trasy – ignorujte 5. a 6. prevodový stupeň , jazdite razatnejšie , motor držíte v otáčkách a rýchlejšie sa zahreje ( vačšia šanca na začatie regenerácie a jej úplné dokončenie ) i ked krátka jazda dieslu neprispieva

    nechcel som mudrovať len pre informáciu :))

  3. ja som problemy s DPF vyriesil vymenou auta za neznicitelny japonsky benzinovy sestvalec a uz neriesim blbosti typu vstreky, cerpadlo, turbo, upchavanie dpf..

  4. Len pre info.. Mal som ten isty motor BLS v Audi A3 Sportback r.v. 2006 77kw bez chip upravy. Filter sa mi zaniesol pri cca 245 000 najazdenych km. Jazdil som viac menej dialnicu a dlhsie trasy. Rozsietila sa zlta informacna kontrolka a motor zacal klasicky stracat vykon pri prudsom pridani plynu ( mimochodom je to velmi nebezpecne pri rozbiehani, nehovoriac o predbiehani ). Detailne hodnoty z diagnostiky bohuzial nemam. Dal som spravit repas. Cena cca 300 eur.

      1. Ano, pomohlo. Z pohladu riadiacej jednotky, podla hodnot bol filter uplne cisty a auto fungovalo bez problemov. Nakolko to takto bude aj nadelej, to neviem. Auto som predal. Ta firma na to dala dokonca zaruku 2 roky.. ja by som ale povedal, ze od toho netreba cakat zazraky. Idealne je samozrejme vymenit DPF za novy, co je drahsie ako repas/vycistenie. Alebo ho potom dat odstranit mechanicky a aj v riadiacej jednotke. Mne pre predajom prisiel ten repas ako najrozumnejsia volba.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.