Nefunkčný katalyzátor

Žltá kontrola motora na prístrojovej doske môže narobiť kopu problémov. Každému normálnemu šoférovi napadne skorá návšteva servisu a zistenie o akú závadu sa jediná .  Pri takýchto závadách sa väčšinou s autom dá  jazdiť normálne, ale pravdepodobne by sme neprešli cez emisnú kontrolu.

Konkrétne môj prípad bol nefunkčný katalyzátor.  Kým v servise na to prišli trvalo im to 2dni. Najprv boli rôzne úvahy v ktorých figurovali lambda sondy. Skontrolovala sa kabeláž a funkcie lambda sond cez servisný diagnostický prístroj.  Všetko sa javilo v naprostom poriadku až na jednu lambda sondu za katalyzátorom. V autorizovanom servise ju vymenili a žltá kontrolka motora na prístrojovej doske zhasla. Zaplatil som 150 euro a odišiel s autom domov. Na druhý deň sa objavila kontrolka zase. Takže opäť servis a diagnostika. V servise zase testovali lambda sondy a obidve boli v poriadku.  Nakoniec sa rozhodli v servise dať dole celý katalyzátor a skontrolovať ho. Mali podozrenie že by mohol byť rozpadnutý.

katalyzator HTP

Po demontovaní katalyzátora zistili pracovníci servisu narušenú štruktúru  celej vnútornej časti. Popisovali mi to spôsobom niečoho rozsypaného. Samozrejme ma servis vopred upozornil ako bude oprava prebiehať a koľko bude stáť. V autorizovanom servise stojí ten katalyzátor okolo 470euro. Sa mi to zdalo moc peňazí. Servis mi ponúkol ešte alternatívu, v prípade keď si ja prinesiem používaný katalyzátor tak mi ho tam namontujú.  Tak som zašiel o dve dediny ďalej kde bolo vrakovisko a kúpil som tam  katalyzátor z novšieho ročníka. Stál necelých 100 euro. V servise mi ho namontovali ale záruku môžu dať iba na prácu nie na náhradný diel. Toho som si bol vedomý. Odchádzal so servisu a auto zrazu hneď ožilo, išlo lepšie do otáčok a celkovo bolo také iné.  Kontrolka od vtedy nezasvietila a všetko baží ako má.

Marian

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.