Zhasína na voľnobeh

S autom som mal ale 4 mesiace problém, nejako som tomu nevenoval pozornosť, ale postupom času sa to zhoršovalo. Pri ranom štartovaní mi z ničoho nič zhasínal motor na voľnobehu, koľkokrát nešiel ani natočiť. Nebolo počuť žiadne zvuky. Robilo to sporadicky. V posledných štádiach mi pri štartovaní blikala aj prístrojová doska. Pripadalo mi to jak pokazený vianočný stromček 🙂  Najprv som dával vinu batérii. Mala 6 mesiacov, ale v dnešnej dobe je všetko možné.

Auto som nechal dlhšie stáť a voltmetrom som meral napätie na baterii ktoré ukazovalo po 5 hodinách stánia cca 12,5V, takže batéria vypadala byť OK. Pre istotu som batériu ale nabil, aby som ju vylúčil na 100%. Po osadení autobatérie do auta, motor chytil bez problémov. Tak som ho zase zhasol a skúsil naštartovať znova, no a od nervov ma skoro porazilo zase to spravilo. Myslel som že mám problém vyriešený, ale čo už ideme ďalej. Skontroloval som všetky poistky a prešiel všetky káble v motore či tam není niekde studený spoj.  Pardon ani som nespomenul jedná sa o auto Škoda Fábia 2000 ročník vraj sú to najhoršie ročníky. Na internete som sa dočítal o problémoch s káblovým zväzkom pod batériou. Vraj to tam je od výroby zle spravené a udržiava sa tam voda. Tak som ho teda rozmotal a kontroloval som jednotlivé káble a nenašiel som žiadne zhnité, ako popisovali na internete.

zhasina na volnobeh zhasina na volnobeh (1)Káblový zväzok som nechal rozmotaní ako doporučovali na nete, robia to tak aj v autorizovaných servisoch. No úplne v poslednom štádiu po otočení kľúča do polohy dva nešla vôbec ani prístrojová doska, proste nič všetko bolo mŕtve. Keď som jemne brnkol do kľúča a otočil ho späť a zase do polohy dva tak prístrojovka normálne nabehla aj so všetkými kontrolkami. Vedel som že problém musí byť v spínacej skrinke. Po bližšom zameraní na spínaciu skrinku som tam cítil väčšie vôle. Išiel som teda do predajne a  dal som objednať spodnú časť spínacej skrinky. Je to vlastne len taký prepínač. Zaplatil som cca 36 euro. Po demontovaní pokazeného prepínača bolo vidieť citelne rozdiely oproti novému. Tak som si konečne vydýchol že som našiel problém. Štarujem už konečne normálne a na parkovisku pred robotou netrávim pol hodinu 🙂

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.