Kontrola mazania a od oleja celý motor

Mne sa stala dosť nepríjemná vec s mojím autom Opel CORSA. Cestoval som s rodinou za mojimi rodičmi na východ. Cesta prebiehala úplne normálne až na rev nášho syna 🙂 Je to diaľka pre neho, ale k meritu veci. Ako tak som mal zošliapnutý pedál a tachometer ukazoval 130km/h začala mi svietiť kontrolka mazania.

Nemohol som zastaviť na diaľnici, tak som išiel rýchlosťou 60km/h po najbližšie odpočívadlo. Kontrolka stále svietila medzitým mi žena nalistovala v múdrej knižke čo znamená ta kontrolka. Hneď začala plakať, no žena čo vám poviem. Poviem Vám ani ja som nevedel o čo ide. Ale v múdrej knižke bolo napísané aby sa čo najskôr motor zastavil a zavolali sme servisnú assistenciu, proste niečo v tom zmysle už si nepamätám.  No tak moc sme sa nedočítali tak som sa išiel kuknúť pod kapotu a skontrolovať hladinu oleja. Po otvorení kapoty som sa zdesil. Motor komplet zasvinený od motorového oleja. Hladinu som už ani nekontroloval, nebol dôvod , keď som videl tu spúšť. Hľadal som miesto odkiaľ začala táto spúšť. Všimol som si vypadnutú nejakú časť motora ktorá visela na káblikoch. Vedel som že si s tým neporadím. Malý začal v aute revať ešte viac prečo tak dlho stojíme no situácia na porazenie. Zavolal som švagrovi aby ma odtiahol, boli sme nejakých 50 km od cieľa, nemalo zmysel volať niekoho z Cífera. Švagor naštastie býva v tej istej dedine.

corsa motor od olejaNa druhý deň sme to odtiahli do servisu.  Vymenili tam nejaký snímač, zaplatil som cca 30 euro. Po naštartovaní motora som sa potešil ako malý chlapec 🙂  Padla od servisu taká záludná otázka” Ako dlho som išiel s autom keď blikala kontrolka tlaku oleja? ” Nevedel som presne, ale zadalo sa mi okolo 6km. Začal mi hovoriť možné následky čo to  môže spôsobiť. Nebolo mi všetko jedno, lebo na nové auto sme nemali a našu Corsu sme potrebovali každý deň.  Mechanik povedal ak sa nestane nič počas cesty späť na západ tak to je OK.  Jedine nech sledujem množstvo oleja a či sa nestráca voda v chladiacom systéme.  Keď sme sa vracali domov tak som stál každých 100km a otváral kapotu či je všetko v poriadku. Auto nás k našej spokojnosti priviezlo až domov. Hneď som sa vrhol na kontrolu množstva oleja a chladiacej kvapaliny. Všetko bolo OK , tak hádam sme ten motor neuvarili 🙂

David

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.