máj 062015
 

Ahojte, tento web sa zameriava tuším na VW group, preto sa s Vami podelím o moje negatívne skúsenosti. Mám koncernové auto, presne povedané tuctové auto Škoda Octavia 2 s motorom 2.0 TDi. Nikdy som neriešil žiadny problém na mojich predošlých autách a mal som od japoncov, francúzov až po jedno amerikánske na frajerinu:). Roky mi stúpali tak som chcel niečo kvalitné a cenovo dostupné.

Najazdím pomerne dosť kilometrov po celom slovensku a česku. Jasná voľba padla teda na dieslový motor. Mal som peniaze vtedy zhruba na 5 ročnú oktáviu 2, alternatíva padala ešte na Golf V a passat v tom ročníku.  Poškuloval som po Superbe 2, ale finančná situácia rozhodla. Kúpil som teda spomínanú Octáviu 2 so naftovým 103kW motorom. Bol som veľmi spokojný so spotrebou, hlavne oproti tomu americkému autu bola o 10L/100km menšia 😀

TDI PD

Nadšenie netrvalo večne. Pri jednej pracovnej ceste mi začalo jemne potrhávať motorom, neriešil som a jazdil. Cukanie sa vracalo vždy, ale po 100 – 150 kilometroch a začala  stúpať hladina oleja, to som si všimol až neskôr. Bolo mi povedané že si mám dať pretesniť vstrekovače, vraj sú tam vymačkané tesnenia a ide mi nafta do oleja. Tak teda som som to dal pretesniť, zaplatil som nejaké to euro 🙂 a jazdil ďalej.  Cukanie sa ale vracalo a začala sa opäť zvyšovať hladina motorového oleja. Mal som z toho zlý pocit. Navštívil som iný servis nech sa mi na to pozrú. Povedal som pánom zo servisu čo tam bolo všetko menené a aké to má príznaky. Otázka padla čo mám za motor a ja že klasika TDI od VW. Po pár otázkach a konzultáciach sme sa dostali k DPF, o ktorom som ani nevedel že to môj motor má. Auto som im nechal nech sa na neho pozrú, vraj musia niečo vyčítať z motora a nejaké údaje nahrať. Na druhý deň mi povedali nepríjemnú správu. Ten filter DPF je zanesený na maximálnu hranicu, auto a ho snaží vyčistiť, no bohužiaľ sa mu to už nepodarí. Servisná regenerácia DPF je vraj to posledné čo mi môže pomôcť, inak treba kúpiť nový DPF. Cena nového DPF sa pohybovala okolo 1300 euro. Troška ma zalial pot keď mi zdelili takáto informáciu. V žiadnom prípade nedám toľko penazí za nejaký filter, veď to mám jednu staršiu Fabiu za to.

Na odporučanie som dal DPF von z auta a nechal prestaviť cez diagnostiku aby ho jednotka auta stále nehľadala.

Silvester

 Zanechať komentár

(povinné)

(povinné) Mail nebude zverejnený

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

error: Content is protected !!