Únik chladiacej kvapaliny

Po niekoľko ročnom šetrení nastal čas kúpiť nejaký voz 🙂 S tým šetrením som sa ďaleko nedostal, moje maximum bola hranica 3000 euro. Nechcel som auto problémové, ale bezproblémové tak sa moje myšlienky uberali po benzínovom Japoncovi. Konkrétne išlo o Mazdu 3 s 1.6i benzínovým motorom. Časom plánujem dať auto na LPG.

Radosť z Japonca pretrvávala ale rok, potom nastal problém s únikom chladiacej kvapaliny. Na únik ma upozornil môj krstný otec, ktorý mi sem tam odborným okom kukne do motora či ho tam ešte mám 🙂  Spozoroval prázdnu nádržku chladiacej kvapaliny. Doliali sme nejakú zmes v dúfaní čo bude ďalej.  Auto nevykazovalo žiadne problémy. Kontrolky tiež nesvietili tak nebol dôvod nejazdiť. Počas dvoch týždňov som si aj ja pozeral pre istotu či je všetko v poriadku a ako vždy na moju smolu zase chýbalo, ale tri deci chladiacej kvapaliny. Niekde sa strácala.  Začali sme hľadať miesta kde by mohla unikať.

unik chladiacej kvapaliny

Pod autom nebola vidieť žiadna kaluž ani náznak mokrého miesta. Prezreli sme všetko od vodnej pumpy až po celý blok motora. S Autom sa jazdilo naďalej len som začal postupne dolievať viac a viac. No nič auto putovalo do servisu na detailnejšiu prehliadku. Nemali čas sa neho pozrieť tak sa kontrola odložila až na druhý deň.  Tlakovali chladiaci systém nejakým zariadením, zistili netesnosť medzi blokom motora a hlavou motora. Prišla na radu rozborka motora kde zistili že tesnenie hlavy valcov je v jednom mieste poškodené.  Mechanici tvrdili že to tesnenie už muselo byť menené lebo tam není original z výroby. Po výmene zatiaľ chladiaca kvapalina nemizne. Auto som kupoval od známych, keď som im povedal o probléme s tesnením pod hlavou tak si spomenuli na nejakú udalosť kedy im vyvrela voda. Vraj sa vtedy robil  veľký servis 🙂 Tak s LPG do auta radšej ešte počkám……

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.