Mňa nechalo Turbo v Bulharsku

Po nasporení pár eur, prišla na rad konečne naša vysnívaná dovolenka. Destináciu sme vybrali Bulharsko z dôvodu referencii od známych ktorí tam chodia často. Podarilo sa nám pripojiť k známym, zladili sme dovolenky v práci a hurááá. Deti snívali už mesiac pred odchodom kedy pôjdeme. Porozbíjali všetky prasiatka(šporničky), aby mali na tobogány 🙂 Začnem asi takto stav môjho auta je taký aký je, nikdy ma nenechalo a vždy ma doviezlo kam som chcel. Neprikladal som ceste nejakú väčšiu dôslednosť.

Auto vydávalo nejaké zvuky,  už to trvalo nejakú dobu tak som neriešil, veď nejaké tie kilometre malo za sebou cca 165 tis km. Jazdil som v autách ktoré hrkotali ešte viac a najazdili ďalších pár desiatok tisíc km. Nadišiel deň „D“. Čas odchodu a vytrubovania ako na svadbe :D. Nebudem vypisovať o cik pauzách počas cesty, skôr ta posledná časť cesty bola deprimujúca, konkrétne po prekročení hraníc Bulharska. Môj Nissan začal štrajkovať, mal oneskorenú odozvu na plynový pedál. Neskôr začal ísť z výfuku čierny dym, auto za mnou boli naši známy, hneď začali vyblikovať a dávali najavo že niečo neni OK. Nestihol som ani zastaviť a ozval sa tlmený buchot z motora  a v tom na pár sekúnd z výfuku vyšiel fakt čierny dym. Auto vôbec nereagovalo na štart. Svietili kontrolky ako vianočný stromček. Bolo to cca pár km pri meste Knezha. V aute nastalo ticho a otázky čo teraz?

Turbo pokazeneZastavili sa všetky autá našej výpravy. Chlapi dúmali čo sa mohlo stať, ale nikto sa autám nerozumel sme len šoféri. Cez dnešnú modernú elektroniku sme dohladali servis. Známy nás odtiahli bolo to cca 40km. Dorozumievanie bolo tažšie, podarilo sa nám vysvetliť čo sa stalo. V tomto autoservise nám nevedeli pomôcť, ale dali nám kontakt na dielnu kde sa zaoberajú Renaultami. Zaujímavé že? Auto mám japonske Nissan Primera 1.9 dci. Dozvedel som sa že tam mám motor z Renaultu. Nálada pomaly klesala a únava nás všetkých ubíjala.  Pri tu dielnu sme prišli okolo 16:30.  Majstri sa pozreli pod kapotu, začali s diagnostikou a obhliadkou. Medzitým nás známy opustili a odišli smerom k rezortu. Mali sme im dať na druhý deň vedieť ako sme dopadli, boli by prišli po nás. Majstri z dielne sa zhodli na vadnom turbe. To dorozumievanie bolo horšie ale pochopil som že niečo zajtra poriešia. S rodinou sme sa ubytovali v malom hoteli, majstri nás tam odviezli, boli velmi ochotný. Poviem Vám nebolo mi všetko jedno, od známych sme si požičali niekoľko levov a ta situácia mi na nálade a radosti z dovolenky nepridávala. Druhý deň mi volali okolo 14:00 že „Auto OK“. Majster čo nás viezol do hotela, nám priviezol auto. Bola to obrovská radosť a tešili sme sa fakt ako malé deti, keď sme zbadali naše auto pojazdné. Zaplatili sme v prepočte 480 euro za opravu. Aj mi niečo hovoril že dávali nejakú inú časť motora(Turbo a ešte niečo fakt neviem čo 🙂 ). Poviem Vám bolo mi to jedno hlavne že sme videli auto pojazdné 🙂 Mohli sme konečne vyštartovať aj my za dovolenkou a užívať si:)

PS: Cesta späť domov prebehla bez závad 🙂

Peter K.

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.