Výmena zapaľovacích sviečok 1.4 MPi

Fabia 1.4 Mpi 50kW – trasenie na voľnobeh.

Auto malo spočiatku nepravidelný chod. Za jazdy občas trhalo, čo bolo dosť nepríjemné hlavne pri predbiehaní. Postupom času sa motor dosť triasol aj na voľnobeh.  Neostávalo nič iné ako začať od základu a meniť to najlacnejšie a v mojom prípade sa to osvedčilo boli to zapaľovacie sviečky.

Po výmene zapaľovacích sviečok auto konečne beží ako má.  Nemusíte isť hneď na diagnostiku a platiť zbytočné peniaze naviac, skúste si základné diely vymeniť doma sami.

Popíšem stručný návod ako postupovať pri výmene sviečok:

  1. Ako prvé si demontujem vrchný kryt motora ktorý držia dve matice.  Po demontáži krytu nám bude všetko jasné.

Výmena zapalovacích sviecok MPI (2)

2. Pred sebou máme zapaľovací modul, ktorý musíme nenásilne demontovať. Držia ho dva šróby na imbus. Ešte pred demontážou modulu si odpojíme šteker na pravej strane.

Výmena zapalovacích sviecok MPI (4)

Výmena zapalovacích sviecok MPI (3)

3. Po demontovaní modulu vidíme zapaľovacie sviečky, ktoré môžme demontovať. Pred samotným povolením si očistite plochy v okolí sviečok, aby Vám zbytočne nepadala nečistota do motora.

Výmena zapalovacích sviecok MPI (6)

Výmena zapalovacích sviecok MPI (9)

 

4.  Na tomto obrázku je vidieť sviečku po 60 000 km a novú sviečku.

Výmena zapalovacích sviecok MPI (7)

Výmena zapalovacích sviecok MPI (8)

5. Nové sviečky vizuálne skontrolujeme „pre sitotu“ a s citom dotiahneme, pozor žiadne doťahovanie na krv sa nekoná !!! Montáž zapaľovacieho modulu prebieha presne opačne ako demontáž.  Naštartujeme auto a necháme ho chvíľu bežať či je všetko OK.

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.