Prišiel ku mne známy na výmenu oleja a po zdvihnutí auta som už vedel, že sa nebude jednať o klasickú výmenu motorového oleja. Silikon okolo výpustnej skrutky bol všade !!!
Neviem či si to spôsobil samotný majiteľ, ktorý si už nevedel rady alebo mechanik s rázovou utahovačkou. Majiteľ podľa jeho slov o tom netušil. Priniesol si zo sebou aj novú vypustnú skrutku, tak pravdepodobne nevedel. Pôvodný závit tam bol M14x1,5, ktorý bol zničený.
Jednalo sa o hliníkovú vaňu. Mal som doma sadu na opravu závitov o veľkosti M15x1,5. Závitníkom som prerezal závit. Ak je vaňa hliníková nemusí sa preto prevrtávať. Jednoducho narezať nový závit a namazať ho vazelínou, aby sa špony nachytali na závitník. Samozrejme potom preplach olejom. Všetko sa realizovalo bez demontáže olejovej vane.

Potom už musíte mať na pamäti že hliníkové tesnenie bude v rozmere M15 a nepotrebujete vypustnú skrutku M14x1,5. Dávajte si pozor na opravne sady závitov olejových vaní. Niektoré opravné sady akú som mal aj ja, majú za závitom zlý úkos. Preto som musel použiť 4 tesnenia a dotiahol som to na 25Nm. Po 2000km nebola okolo závitu ani slza oleja. Už som kúpil do foroty iné skrutky.
