Výmena žeraviacich sviečok ,žhavičov

Už pár rokov mi auto zle štartovalo cez zimu , kedže je to diesel tak som to  bral s rezervou. Ako príčinu som typoval žeraviace sviečky teda žhaviče.Pred touto zimou som sa rozhodol ich vymeniť , no aby som sa na 100% uistil že su na chybe oni tak som sa rozhodol otestovať ich.Jedná sa o auto VW Passat 1,9TDI 2002 3BG.

Potrebujeme na to nejakú golu račnu s dlhším nadstavcom a 10 orech ale ten predlžený , + nejaké dlhšie kliešte viď. foto:DSC_3066

Ako prvé musíme demontovať dole kryt motora , ja ho tam nemám z dôvodu toho že sa mi to nepáči.

 

Demontujeme fajky žhavičov ide to dosť ťažko preto použijeme tie dlhé kliešte , ale s citom aby sme neutrhli vodič.

 

Následne demontujeme samotné žhaviče , ak boli pred tým utiahnuté na správny moment tak pôjdu pekne ľahko povoliť.

Prejdime na ich test , žhaviče môžeme otestovať iba pomocou akumulátora kedže 1 žhavička si vezme cca 20A 20×4 to je 80A , a nabíjačka  je nám schopná dodať max 8-10A.

Ja som si to urobil takto , do pásoviny som si navrtal diery do ktorých som vložil žhaviče , vrchy teda + som si prepojil pomocou drôtu a pripojil na kontakt aku.+. Mínus som pripojil na 1 žhavičku .Po pripojeni by Vám to malo zaiskriť , v mojom prípade nič žiadny naznak žhavenie takže vśetke 4ks boli KO.

Nové žhaviče BOSCH

Po pripojení na akumulátor bolo hneď vidieť že tieto sú funkčné.Pri teste odporúčam použiť nejaké hrubšie priemery vodičov kedže je tam veľký odber viď.foto.

 

Pri montáži postupujeme opačným postup , uťahovací moment je 15NM

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Exit mobile version