Nerovnomerne zjazdené brzdové dostičky

Kúpil som si komplet nové predné brzdy na moje auto FIAT STILO. Brzdové obloženie a kotúče boli zakúpené v originál v servise. Stálo to nenormálne veľa peňazí. Bezpečnosť je pre mňa prvoradá tak som zainvestoval, predsa nekupujeme takéto veci každý deň.Pri každodennom používaní auta som nesledoval žiadne zmeny. Brzdy boli spočiatku také mäkké, po nabehnutí viac kilometrov bolo všetko v poriadku.

Ročne najazdím ale 35 tisíc kilometrov, prevažne dialnice cca 80%.  Po nejakej dobe som išiel do pneuservisu  známemu na opravu defektu predného kolesa.  Chodíme spolu na pifko tak hodíme vždy reč aj o autách a on z dosť veľkej časti pozná aj to moje. Po demontovaní rezervy pozerá na moje brzdové obloženie na ľavej strane a položil mi otázku “Kedy si to menil tie brzdy?“ Prišiel som bližšie a brzdové platničky boli dosť zajazdené. Ubehnuté na tachometry cca 10 tisíc km, čo bolo strašne málo. Demontoval aj pravé koleso pre istotu či bude nejaký rozdiel. Na pravom kolese bolo iba nepatrné zjazdenie brzdového obloženia.

brzdovy strmen zaseknuty
foto ilustračné

Zatočil ľavým kolesom a hneď sme vedeli prečo táto strana je na tom ako je. Brzdový strmeň stále priliehal na kotúč. Po demontovaní brzdového strmeňa sa zistilo zaseknutie, vodiacich puzdier. To robilo túto šarapatu. Naštvanosť prekračovala všetky medze, tie brzdy ma stáli dosť peňazí. Po premazaní vodiacich puzdier a následnom posúdení sme nechali tie platničky na aute. Najazdil som ale 1000 km a skontroloval či brzdy stále zasekávajú. Po zdvihnutí kolesa nebolo cítiť žiaden odpor ako vtedy v pneuservise. Nechám ich zjazdiť a potom kúpim zase originál  brzdy 🙂

Matej

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.