Výmena ojničných panví 1.9 TDI PD – BLS, BXE

Prečítal som si zopár internetových diskusií, kde som sa dočítal probléme „lietajúcich ojníc“. Hlavným problémom je samotný materiál ojničných panví. Týka sa to hlavne motorov VW group – TDI PD BXE a BLS.
Stáva sa to ročníkom od 2006 – 2010, po 100 000 km určite skontrolovať stav. V drvivej väčšine majú už tieto kódy motorov 250 – 500 tis. km. Niečo podobné je písané aj tu „VW praskajú ojnice

Ak vlastníte jeden z týchto motorov(ako ja BLS), nechajte si skontrolovať aspoň stav panví pri výmene oleja. Samotná výmena môže vyjsť cca do 200€. Ak sa niekto pustí sám do výmeny prikladám stručný návod.

originálne označenie:
045105701B GLB – horné panvy, 
045105701C GLB – dolné panvy, 
045105425 – skrutky

ja som použil sadu
KOLBENSCHMIDT : 77554600 + skrutky original.

Budeme potrebovať hlavne momentový kľúč na skrutky ojníc 30Nm, tmel na olejovú vanu, sadu ojničných panví, skrutky 8ks, nejaké to dielenské vybavenie a chuť do práce.

TDI PD BXE, BLS

V prvom rade vypustíme olej z motora, a začneme demontovať olejovú vaňu. Dve skrutky olejovej vane pri zotrvačníku sú problematické, musíte motor natočiť tak aby sa Vám ukázal výsek na zotrvačníku pre lepší prístup ku skrutkám.. Mne sa pri demontáži osvedčil imbus s guľatou hlavou na konci. Nedá sa k tým skrutkám dostať kolmo. Demontujte všetky skrutky imbus č.5, demontujte aj 3 skrutky čo idú z prevodovky veľkosť č.16., plastový držák hadice do IC. Jemným poklepom gumovým kladivom pôjde vaňa dolu.

Pozor bude sa na Vás valiť olej zo všetkých strán. Treba si okolie vyčistiť(používať len handru na to určenú, nie nejakú zo zeme. Demontujte čierny plast a olejové čerpadlo 3 skrutky imbus č.5. Budete pekne vidieť ojnice.

Základ je si označiť ojnice, aby ste ich náhodou nezamenili. Ja som vždy jednu na komplet pre istotu. Otáčanie motorom som robil s račnou a 12 hraným(XZN) orechom číslo 19.

Ojnice demontujte 12 hranom(XZN) č. 10, skontrolujte stav kľukovky či není poškriabaná. Pozor pri nasadzovaní panví, hore bližšie k piestu patria s označením SPUTTER. V lôžku ich treba dať na stred aby zostalo po krajoch cca 2,5mm. Namazať olejom panvy aj kľukovku, priložiť a doťiahnuť na moment 30Nm + 90°.

Takto vyzerali nové panvy

Je vidieť na použitých panvách nižšie , že horné panvy dostali dobre zabrať, spodné boli v poriadku.

Po výmene zatočíme motorom aby sme uistili či niečo nedrhne a môžme začať skladať.

Jestvujúce zvyšky tesniaceho tmelu oškriabeme, vyčistíme a odmastíme. Pripravíme olejovú vaňu na tmelenie a montáž.

dav

Nedopatrením sa mi podarila vymazať fotka, kde bolo vidieť nanesenie tesniaceho tmelu. Po nanesení tesniaceho tmelu musíte do 15min namontovať olejovú vaňu na auto. Skrutky treba doťahovať do kríža. Je lepšie nechať tmel dobre preschnúť, záleží aký máte typ. Ja som po 3 hodinách nalial motorový olej a nechal som bežať auto na voľnobehu 30min.

Zdieľaj článok:

8 komentárov k “Výmena ojničných panví 1.9 TDI PD – BLS, BXE”

  1. Sice jsi provedl vymenu loziskovych panvi ale jednu z hlavnich pricin jsi bohuzel doposud neodstranil. Problem te muze potkat bohuzel i nyni přesto ze mas zcela nove ulozeni ojnic na klikove hrideli. Zajimalo by me jaky byl moment potrebny pro povoleni puvodnich ojnicnich sroubu? Jake bylo oznaceni původních/novych sroubu na hlavě TORX 045B nebo KX4 045?

    1. K povolení pôvodných šrobov som nepoužíval momentový kĺúč. Pôvodné označenie šrobov môžem neskôr pozrieť mám ich ešte v garaži. No teraz by ma zaujímala ta hlavná príčina a určite aj ostatných.

      1. To zajima samozřejmě každého, ale problém je ze jste vsichni hrozne hrrr do výměny, pritom vůbec netušíte co je příčinou. Mně by nejvíc pomohlo získat informace od nestastnych majitelu, následně bude všem jasno.
        Pokud nekdo z vás vlastní motor BXE/BLS, který umřel kvůli ojnici poslete mi prosím :

        1) DMC kódy ojnicniho vika pomoci App QR droid nebo I-nigma je to 22 cisel + G_
        2) povolovaci momenty vsech ojnicnich šroubů
        3) jaký typ sroubu byl pouzit na ojnicich 045B nebo KX4 045?

        1. Osobne v mojom okolí padli 3ks BLS ročník 2007-2009. Mal som preštudované https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=110100&highlight=ojnice+bxe. Je tam výborný pokec. Nemienim to rozpisovať. Výmena ma stála do 200€. Áno nič není na 100%. Ak by sa časom zistil problém ojníc. Tak mi ukáž toho kto by ich preventívne menil? Cena by sa vyšplhala niekam úplne inam. Vzhľadom na to že ročníky 2009 sú už v podstate autá čo idú do 5000€, by to bolo nerentabilné.

          1. Ja to forum o 120 stranach dobre znam neni spatne ale ty jsi me uplne nepochopil. Nikdo tu o vymene ojnic nerekl ani slovo pouze jsem vas slusne pozadal o pomoc. Neres to dotahnu to do cile i bez vas.

          2. Nerozumiem Ti, hovoríš v hádankách. V prvom komentári píšeš citujem „Sice jsi provedl vymenu loziskovych panvi ale jednu z hlavnich pricin jsi bohuzel doposud neodstranil. Problem te muze potkat bohuzel i nyni přesto ze mas zcela nove ulozeni ojnic na klikove hrideli.“ Z týchto viet je jasné že vieš kde je problém. Tak nám to teda vysvetli kam mieriš. Ďakujem

  2. Podle mě co jsem o této problematice pročetl je hlavní problém v tom že většina majitelů podceňuje včasnou výměnu dvouhmoty.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.