Výmena ojničných panví 1.9 TDI PD – BLS, BXE

Prečítal som si zopár internetových diskusií, kde som sa dočítal probléme “lietajúcich ojníc”. Hlavným problémom je samotný materiál ojničných panví. Týka sa to hlavne motorov VW group – TDI PD BXE a BLS.
Stáva sa to ročníkom od 2006 – 2010, po 100 000 km určite skontrolovať stav. V drvivej väčšine majú už tieto kódy motorov 250 – 500 tis. km. Niečo podobné je písané aj tu “VW praskajú ojnice

Ak vlastníte jeden z týchto motorov(ako ja BLS), nechajte si skontrolovať aspoň stav panví pri výmene oleja. Samotná výmena môže vyjsť cca do 200€. Ak sa niekto pustí sám do výmeny prikladám stručný návod.

originálne označenie:
045105701B GLB – horné panvy, 
045105701C GLB – dolné panvy, 
045105425 – skrutky

ja som použil sadu
KOLBENSCHMIDT : 77554600 + skrutky original.

Budeme potrebovať hlavne momentový kľúč na skrutky ojníc 30Nm, tmel na olejovú vanu, sadu ojničných panví, skrutky 8ks, nejaké to dielenské vybavenie a chuť do práce.

TDI PD BXE, BLS

V prvom rade vypustíme olej z motora, a začneme demontovať olejovú vaňu. Dve skrutky olejovej vane pri zotrvačníku sú problematické, musíte motor natočiť tak aby sa Vám ukázal výsek na zotrvačníku pre lepší prístup ku skrutkám.. Mne sa pri demontáži osvedčil imbus s guľatou hlavou na konci. Nedá sa k tým skrutkám dostať kolmo. Demontujte všetky skrutky imbus č.5, demontujte aj 3 skrutky čo idú z prevodovky veľkosť č.16., plastový držák hadice do IC. Jemným poklepom gumovým kladivom pôjde vaňa dolu.

Pozor bude sa na Vás valiť olej zo všetkých strán. Treba si okolie vyčistiť(používať len handru na to určenú, nie nejakú zo zeme. Demontujte čierny plast a olejové čerpadlo 3 skrutky imbus č.5. Budete pekne vidieť ojnice.

Základ je si označiť ojnice, aby ste ich náhodou nezamenili. Ja som vždy jednu na komplet pre istotu. Otáčanie motorom som robil s račnou a 12 hraným(XZN) orechom číslo 19.

Ojnice demontujte 12 hranom(XZN) č. 10, skontrolujte stav kľukovky či není poškriabaná. Pozor pri nasadzovaní panví, hore bližšie k piestu patria s označením SPUTTER. V lôžku ich treba dať na stred aby zostalo po krajoch cca 2,5mm. Namazať olejom panvy aj kľukovku, priložiť a doťiahnuť na moment 30Nm + 90°.

Takto vyzerali nové panvy

Je vidieť na použitých panvách nižšie , že horné panvy dostali dobre zabrať, spodné boli v poriadku.

Po výmene zatočíme motorom aby sme uistili či niečo nedrhne a môžme začať skladať.

Jestvujúce zvyšky tesniaceho tmelu oškriabeme, vyčistíme a odmastíme. Pripravíme olejovú vaňu na tmelenie a montáž.

dav

Nedopatrením sa mi podarila vymazať fotka, kde bolo vidieť nanesenie tesniaceho tmelu. Po nanesení tesniaceho tmelu musíte do 15min namontovať olejovú vaňu na auto. Skrutky treba doťahovať do kríža. Je lepšie nechať tmel dobre preschnúť, záleží aký máte typ. Ja som po 3 hodinách nalial motorový olej a nechal som bežať auto na voľnobehu 30min.

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.