Dobrý deň, prispejem aj ja do mechu informácii. Chcel by som popísať sestrin problém s autom škoda fabia Mpi. Keď k nám v tomto zimnom období chodila strážiť syna stále sa sťažovala na zlé studené prvé štarty. Auto stále točí a nenaštartuje, keď naštartuje tak akoby sa pomaly jednotlivé valce pridávali a malo nepravidelný voľnobeh. Po vypnutí a zapnutí kľúča auto naštartovalo hneď bez problémov.
Studené štarty sa stále zhoršovali. Mechanik na telefóne poradil nabiť poriadne akumulátor, môže byť už opotrebovaný a články v ňom si už neplnia úlohu. Sestra poslúchla nabili sme batériu a počkali do rána. Po osadení batérie problém stále pretrvával. Kúpa novej batérie takisto nepomohla. Prišiel na rad palivový filter, nakoľko už nebol v aute menený cca 60tis km. Mechanik vymenil značkový palivový filter, ale problém stále pretrvával. Auto sme pripojili opäť na diagnostiku a ani náznak po nejakej chybe.
Skúšali nové zapaľovacie sviečky, žiadna zmena. Ešte bola spomenutá zapaľovacia lišta, ktorá sa na týchto motoroch odporúča po nejakom čase, mimochodom Fabia ma najazdené cca 280tis km. Zapaľovaciu lištu sme vyskúšali z druhého funkčného motora. Ranný studený štart zase zlý. Asi sa pýtate prečo som nespomenul škrtiacu klapku, podotýkam ta bola super čistá a nastavovaná. Mechanikovi to stále vŕtalo hlavou, prečo chytí na druhý krát hneď bez problémov a iba prvý štart je zlý. Prišla na rad hlbšia diagnostika, kde sa zisťovali jednotlivé snímače na motore. Nakoniec sa zistil vadný snímač teploty chladiacej kvapaliny, ktorý pri -2°C vonkajšej teploty ukazoval na diagnostike cca 12°C. Automaticky auto nedávkovalo zmes ako malo. po výmene snímača teploty štartovalo aj pri -10°C na brnk.