Ručička ukazovateľa teploty nepresiahla 70°C. Pri zapnutom kúrení spadla ručička na minimum. Veľký okruh chladenia bol stále otvorený. Chladiaca kvapalina prúdila stále cez chladič a nápor vzduchu ju stále ochladzoval. Toto sú jasné príznaky vadného termostatu v chladiacom okruhu.
Nebudem tu popisovať demontaž vrchného krytu jedná sa o pár matíc na 10 kľúč. Osobne doporučujem radšej si kúpte pre takéto domáce práce chladiacu kvapalinu G12 aspoň 1 liter a majte ju v zásobe. Nikdy neviete koľko Vám vytečie chladiacej kvapaliny. Na motore 1.4 44kW APQ je termostat docela prístupný.
Podobný postup platí aj pre ostetné kody motorov (AEX, AKV, AEE, APQ, ANX, ALM)
V neznačkovom servise mi doporučili vymeniť aj prírubu 032121121J spolu s termostatom 03212110B, ako je vidieť dolu na obrázku.
Po demontáži vrchného krytu motora máme v podstate dobre prístupnú celú skriňu termostatu. Prírubu kde je umiestnený termostat držia iba dva samorezné šróby tuším na 8mm kľúč.
Po odmontovaní ocelovej spony a vysunutí hadice nám začne vytekať chladiaca kvapalina, snažil som sa čo najviac zachytiť do malej plastovej fľaše s odrezaným hrdlom.
Keď prestane tiecť chladiaca kvapalina, demontujeme vnútorné teleso termostatu a vymeníme ho. Montáž je presne v opačnom poradí, hlavne si všimnite či máte tesnenie na plastovej prírube. Doplníme samozrejme chladiacu kvapalinu v pomere cca 1L G12+1L VODY= mrazuvzdornosť do -35°C
Denis