Výmena termostatu 1.4 44KW APQ

Ručička ukazovateľa teploty nepresiahla 70°C. Pri zapnutom kúrení spadla ručička na minimum. Veľký okruh chladenia bol stále otvorený. Chladiaca kvapalina prúdila stále cez chladič a nápor vzduchu ju stále ochladzoval. Toto sú jasné príznaky vadného termostatu v chladiacom okruhu.

Nebudem tu popisovať demontaž vrchného krytu jedná sa o pár matíc na 10 kľúč. Osobne doporučujem radšej si kúpte pre takéto domáce práce chladiacu kvapalinu G12 aspoň 1 liter a majte ju v zásobe. Nikdy neviete koľko Vám vytečie chladiacej kvapaliny. Na motore 1.4 44kW APQ je termostat docela prístupný.

Podobný postup platí aj pre ostetné kody motorov (AEX, AKV, AEE, APQ, ANX, ALM)

V neznačkovom servise mi doporučili vymeniť aj prírubu 032121121J spolu s termostatom 03212110B, ako je vidieť dolu na obrázku.

vymena termostatu 1.4 APQ 1

Po demontáži vrchného krytu motora máme v podstate dobre prístupnú celú skriňu termostatu. Prírubu kde je umiestnený termostat držia iba dva samorezné šróby tuším na 8mm kľúč.

vymena termostatu 1.4 APQ 2

Po odmontovaní ocelovej spony a vysunutí hadice nám začne vytekať chladiaca kvapalina, snažil som sa čo najviac zachytiť do malej plastovej fľaše s odrezaným hrdlom.

vymena termostatu 1.4 APQ 3

Keď prestane tiecť chladiaca kvapalina, demontujeme vnútorné teleso termostatu a vymeníme ho. Montáž je presne v opačnom poradí, hlavne si všimnite či máte tesnenie na  plastovej prírube. Doplníme samozrejme chladiacu kvapalinu v pomere cca 1L G12+1L VODY=  mrazuvzdornosť do -35°C

Denis

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.