Výmena kotúčov a doštičiek platforma PQ35 (Golf, Octavia, Altea, …)

Po najazdení 70tis km prišiel čas na výmenu brzdových kotúčov a brzdových doštičiek. Jedná sa o  brzdový system používaný v dosť veľkom počte na autách VW Group (SEAT, VW, SKODA a AUDI).

Ako prvé si objednáme brzdové kotúče a brzdové platničky. Nikomu nedoporučujem isť cestou najlacnejších bŕzd, mohlo by sa Vám to v budúcnosti vrátiť, pískaním, zvlnením kotúčov a nedajbože už potom kolíziou spôsobenou nedobrzdením. Osobne som si vybral značku kotúčov aj platničiek firmu ATE. Podotýkam ešte u nás na trhu sa už vyskytujú aj falzifikáty aj takejto renomovanej značky. Náradie Vám vystačí klasické čo garáž dá.

Ako prvé si stiahneme skrutkovačom prídržnú pružinu, vystreďuje strmeň.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Roztiahneme pomocou plochého skrutkovača brzdové dostičky, aby nám strmeň išiel ľahko dole. Pozor aby sa nepoškodila prachovka na strmeni, treba skontrolovať kam vkladáme skrutkovač.

 

Demontujeme pomocou imbusového kľúča vodiace púzdra a skontrolujeme ich v akom sú stave. Nesmú mať v stmeni veľkú vôlu. Aby som nezabudol pred spätnou montážou ich treba namazať.

Demontovaný strmeň vyvesíme na strunu

Samotné šróby držiaka strmeňa som pred povolením nastriekal povolovačom.

 

Staré brzdové doštičky

Starý brzdový kotúč nám drží jedna skrutka, tú demontujeme. Kotúč tam bude ešte dosť pevne držať a pobuchavaním nejakým drevom(gumeným kladivom) po obvode kotúča ho odlepíme a demontujeme.


Náboj kde bol osadený kotúč dôkladne očistíme, aby sme predišli neskorším problémom s prípadnou nerovnosťou. Dosadaciu plochu som úplne jemne potrel mazivom na brzdy ATE. Pasta od ATE ktorú som použil nie je vhodná medzi kotúč a náboj.  Je to pasta na hydraulické časti bŕzd, ale jemným filmom sa určite nič nepokazí.

 

Namontujeme nový kotúč a nezabudneme ho zaistiť skrutkou

Roztiahneme brzdový strmeň pomocou vhodného nástroja

 

Montáž prebieha opačným postupom, ktorý už bude každému jasný. Nezabudnúť na prídržnú pružinu.

Na koniec by som len podotkol, len to, že nové brzdy si musia sadnúť aspoň 1200km a netreba ich hneď testovať zo 120km/h na 0km/h.

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.