Na aute mi začal kolísať voľnobeh (otáčky) na voľnobehu). Nástup plynového pedálu nebol bohviečo.
Čistenie škrtiacej klapky trvá len pol hodiny a stojí akorát cenu tesnenia a sprejového čističa.
Budete potrebovať:
Nové tesnenie škrtiacej klapky (pár babiek od Škoda / Seat / VW / Audi, číslo dielu 028 129 748)
Sprej na čistenie karburátora
imbus zabudol som rozmer 🙂
skrutkovač
Veľa čistiacej utierky
Ochotný pomocník
Škrtiaca klapka sa nachádza na bloku motora, ako vidíme na obrázku napája sa do nej gumová hadica.
Odstraníme sk pásku a vytiahneme gumovu hadicu.
V tejto fáze je vhodné dať nejakú handru na koniec hadice. V prípade až by Vám niečo spadlo do gumenej hadice nemusíte to loviť.
Môžete čistiť vonkajšiu polovicu telesa škrtiacej klapky, keď ju vyberiete tak sa urobí druhá strana. Sprej určený na čistenie karburátorov nastrikajte a utrite utierkou z mikrovlákna.
Ďalší krok je pomocou imbus kľúča odtiahnuť 4 skrutky, ktoré držia teleso škrtiacej klapky na sacom potrubí. Problém mi robila skrutka najbližšie k motoru tak prosím trpezlivosť.
Opatrne vytiahnite teleso škrtiacej klapky od sacieho potrubia. Možno zistíte, že je prilepené k rozdeľovaču, pretože bol olej na starých tesneniach. Neodpájajte zástrčku elektrickej inštalácie na tele škrtiacej klapky tak, by ste museli znova nastaviť polohu škrtiacej klapky. Položte teleso škrtiacej klapky na potrubí ak ho neudržíte, zatiaľ čo ho budete čistiť.
Takto vyzerá škrtiaca klapka znečistená zvnútra. 🙂 nevyzerá moc zle na tomto obrázku, ale tam bola kopa oleja.
Odstráňte špinavé staré tesnenie (zelená / modrá vec na obrázku vyššie), potom vyčistite vnútornú polovicu telesa škrtiacej klapky karburátora s čističom a použite utierky. Ak máte to šťastie, že vám pomocník pri otočení kľúča do polohy 1, zapne zapaľovanie umožní, aby škrtiaca klapka bola sčasti otvorená, takže si môžete vyčistiť okolo okrajov.
Vyčistená škrtiaca klapka vyzerá asi takto 🙂
Vymeniť tesnenie a potom zostáva škrtiacu klapku namontovať späť.
AUTOR: hnedeoko