Montáž tempomatu FABIA 2

Návod na montáž tempomatu FABIA 2

Ahojte, montoval som tempomat do Fabie II. Prikladám foto a popis pre tých, ktorý s montážou váhajú. Zručnejší človiečik to zvládne bez problémov. Ja som si na montáž vyhradil celú sobotu a v pohode som to zvládol.
Prvý veľmi dôležitý krok je odpojenie batérie.

 

Začal som demontážou ramien stieračov, bolo potrebné použiť vhodný sťahovák. Plastový kryt vodného kanála drží na dvoch plastových maticiach ( odpojte vedenie k tryskám ostrekovačov ). Pod týmto krytom je plastová výstuha tiež upevnená pomocou matíc. Potom nasledoval kryt vzduchového filtra, odpojenie RJ motora a vybratie z držiaka.

montaz tempomatu 1

 

Následne treba demontovať držiak RJ ( 2 plastové klipy) a tlmiaci koberec deliacej steny medzi vodným kanálom a motor. priestorom ( 3 plechové slniečka, 1 plast. matica ). Tlmiaci koberec odkryje 5 skrutiek ktoré treba odskrutkovať a následne vytiahnuť deliacu stenu. Stierací mechanizmus je upevnený na dvoch skrutkách a na kolíku. Samozrejme treba odpojiť kabeláž ku motorčeku.

montaz tempomatu 2

 

Po vytiahnutí stier. mechanizmu sa nám odkryje plastová prechodka pre kabeláž.

montaz tempomatu 3

 

Stredom je vedený hlavný káblový zväzok. Do tejto prechodky je nutné vyvŕtať dieru na prevlečenie kábla potrebného pre páčku tempomatu.

montaz tempomatu 4

 

V návode je písané „vyvŕtať otvor pre kabeláž, deliaci plech nad tlmičom ( nad lankom otvárania prednej kapoty „. Ja som sa pre tento krok nerozhodol a kábel som potiahol spolu s hlavným zväzkom do motorového priestoru.

montaz tempomatu 6

 

montaz tempomatu 5

 

Potom stačilo už len kábel napinovať do konektora RJ a pripevniť ho ku zväzku. Práca v motorovom priestore bola ukončená.
V interiéry som začal odobratím polystyrénu nad pedálmi. Demontoval som poistkovú skrinku, RJ getaway a dostal som sa ku káblom ktoré sa prevliekali z motor. priestoru.
Demontoval som airbag (potreba malého zrkadielka). Volant treba natočiť o 90° a airbag od prístrojovky vyháčknuť na oboch stranách + odpojiť konektor.
Volant je upevnený skrutkou s vnútorným tisíchranom veľkosť 12. Fixkou si treba poznačiť polohu volantu a opatrne ho stiahnúť z tyče riadenia. Pod volantom je kryt pružného vodiča, ktorý je potrebné po demontáži volantu prelepiť páskou aby sa vodič nevymotal.
Vrchný diel krytu volantovej tyče je spojený s obkladom kombigeretu ( tachometer, PP …), všetko je to nacvakavačka. Spodný obklad je upevnený 3 skrutkami ( 1 zospodu, 2 zhora )
Následne treba odpojiť konektor vedúci do ovládacích páčiek pod volantom. Páčky sú upevnené jednou skrutkou.

montaz tempomatu 8

 

Potom som napinoval káble do konektorov na príslušné pozície, zapojil konektory a upevnil centrálnu riadiacu jednotku do držiaka.
Všetky diely som začal montovať.
Po kontrole som zapojil batériu, skontroloval s VAGom všetky RJ a do motorovej RJ som zadal login na aktiváciu tempomatu. Hláška “ RJ login prijala “ ma ubezpečila že je všetko O.K. V RJ motora sa cez VAG dá skontrolovať funkčnosť tlačidiel páčky tempomatu, spínača spojkového a brzdového pedála ( Merané hodnoty 08 – kanál 66 pole 2 a 4 ). Odporúčam preveriť.
Nasledovala jazdná skúška a vychutnávanie si jazdy s tempomatom.
Napísanie tohto návodu my zabralo takmer hodinu ale vám určite ulahčí montáž a ušetrí čas.

Potrebné náradie: je vhodné mať magnetické držiaky nadstavcov
plochý a krížový skrutkovač, gola s orechmi č. 10 a 13, tisíchran č. 12, torx č. 20, 25, 30, vrták č.10 alebo frézu, vŕtačku alebo aku skrutkovač pre vyvŕtanie diery, pinovačku, izolačnú pásku ( zviazanie káblov ), tenký plastový klin ( rozoberanie plastov )

montaz tempomatu 9

AUTOR :  Ricoti

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.