Turbo a jeho regulácia ventilom N75

Časté závady  turba a to strata výkonu, trhavý pohyb, čierny dym alebo auto ide v núdzovom režime môže spôsobovať jeho nesprávna regulácia. V samotnom turbodúchadle nemusí byť problém. Preto treba vedieť vyselektovať presne chybu. Môže sa stať, že ozaj je problém v samotnej regulácii a nie v turbe. Predstavte si že vyhodíte 500euro za nové TURBO a pritom Vám stačilo vymeniť regulačný člen za 50euro.

Turbo je regulované ventilom, ktorý sa nazýva „elektropneumatický menič tlaku“ EPW alebo EUV „elektrický prepínací ventil“ zaleží od motora vo vozidle.V nových vozidlách sa nachádzajú turbodúchadlá len s plynulou reguláciou VTG ( Variable Turbine Geometry  – Variabilná geometria Turba) . Napríklad v motoroch  TSI sa využíva obtokové turbodúchadlo s elektronickou reguláciou klapky,  TSI nepoužíva natáčacie lopatky.

regulacia turba N75

Funkcia regulácie turbodúchadla

Situácia pri malom natočení rozvádzacích lopatiek

regulacia turba N75 1

Elektomagnetický ventil plniaceho tlaku je neustále aktivovaný riadiacou jednotkou motora.

V podtlakovom ventile je maximálny podtlak. Natočenie rozvádzacích lopatiek je malé. Dosahuje sa rýchlo maximálneho tlaku.

 

 

Veľké natočenie rozvádzacích lopatiek turbodúchadla

regulacia turba N75 22Elektromagnetický ventil plniaceho tlaku N75 je bez prúdu.

V podtlakovom ventile je atmosferický tlak. Natočenie lopatiek v turbe je veľké. Takéto nastavenie lopatiek je tiež núdzové nastavenie.

 

 

 

Natočenie lopatiek do medzipolohy                               

regulacia turba N75 3Motor musí podávať výkon, ktorý zodpovedá podmienkam jazdy. Turbodúchadlo zaisťuje motoru optimálny plniaci tlak.

Elektromagnetický ventil N75 je v súlade s podmienkami jazdy.

Príde k nastavení podtlaku, kde jeho úroveň leží medzi atmosferickým tlakom a maximálnym podtlakom. Podtlak musí vyvolať také natočenie lopatiek , ktoré je potrebné pre určitý počet otáčok  motora a pre určitý rozsah záťaže. Natočenie rozvádzacích lopatiek sa vplyvom neustáleho regulačného procesu  priebežne mení tak, aby sa stále dosahovalo  požadovaného plniaceho tlaku.

Carloss

Zdieľaj článok:

Jeden komentár k “Turbo a jeho regulácia ventilom N75”

  1. Je smutné že článek pojednává o regulacích a přitom jsou tu jen dvě ….. přitom jich existuje víc a světe div se kazda funguje jinak a kazda ma v podstate stejne zavady ale ve vysledku s jinou příčinou a řešením ….. polovičatý článek o ničem …. to kto písal ? študent prvého ročníku ? 😀 😀

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.