Keď prichádza zima a s ňou spojené chladnejšie počasie, často si niektorý musíme oškrabávať okná jak z vonka aj z vnútra. Neviem ako pre Vás ale mne to je strašne nepohodlné a ten bordel z toho oškrabávania na palubovke a koľko krát sa to hneď rozpustí 🙂 Príčinou namŕzania okien z vnútra je vysoká vlhkosť v aute, ktorá sa vyzráža na oknách a hneď sa zabavíme o päť minút dlhšie. Ja som si dokonca zrezal na predné okno aj škrabku, lebo z obyčajnou som sa v podstate len narobil.
No najlepšie je predísť takýmto raným prácam a vyhnúť sa tomu oškrabávaniu. V prvom rade si treba pre istotu vymeniť peľový filter, ak neviete kedy sa menil. Možno si to ani neuvedomujete ale väčšina takto namrznutých okien z vnútra je z vašich nôh rsp. obuvi. Vždy sa snažte do auta nosiť čo najmenej snehu. Dajte si tu námahu a ak si sadnete do auta tak si obúchajte nohy o seba, aby ste doniesli čo najmenej snehu (vody) na rohože. Len si neobúchavajte nohy o prah auta, lebo sa môže stať že časom vznikne na prahu nejaké poškodenie.Dôležitou vecou je si kúpiť na zimu aj gumené rohože so zvýšeným okrajom. Vtedy si len vodu, ktorá sa vám rozpustí z nôh vylejete. Nikdy nepoužívajte klasické textilné rohože n zimu, tam sa Vám usadí voda a nedostanete ju inak odtiaľ len sušením.
Niekedy sa samozrejme nájdu aj iné príčiny zvýšenej vlhkosti v aute a to zatekaním do auta cez lišty okien, je to málo pravdepodobné, ale stáva sa to. Niekedy si takéto zatekanie do auta ani nevšimnete, lebo máte mokrý iba spodok tapacíru. Ak sa chcete takejto vlhkosti zbaviť treba zveriť auto do servisu aby Vám prípadné netesnosti odstránili a ak ste trocha zručnejší dokážete si takúto netesnosť opraviť aj sami.
Najhoršou príčinou zvýšenej vlhkosti v aute je prasknutý radiátor kúrenia, ale ak si kontrolujete pravidelne stav chladiacej kvapaliny mali by ste si takto netsenosť chladiaceho systému všimnúť. Je to asi najhoršia varianta, kde sa musí rozobrať celá palubná doska, demontovať RJ a všetko tip top rozobrať, aby sa to dalo zase zložiť. Potom sa vyberie radiator kúrenia a zase montáž palubnej dosky späť.
Dúfam že Vám tento článok pomohol a zbavíte sa aspoň tých textilných rohoží na zimu.
Aby som nemal zamrznute okno z vnutra auta, tak vzdy aj ked niekde idem otvorím všetky okná nababuším sa a idem normálne z otvorenými oknami aj 10km . Nikdy potom nemám problem so zamrznutymi oknami.
No ty moj pernik , to mi je ,,navod“. V orvom rade je potrebne pravidelne menit pelovy (kabinovy) filte, ten je casto zaneseny a ,,nefunguje“ prirodzena cirkulacia vzduchu .
Tak tak pravda, peľový filter som nespomenul. Hádam každému vodičovi, keď nefúka na najvyššom stupni vzduch z fúkárov….. tak si logicky hádam vymení peľový filter. Matúš, ale pravda ak jazdí autom naše nežné pohlavie, je všetko otázne….radšej to tam doplním 🙂