S priateľkou sme sa rozhodli pre výmenu nášho doterajšieho bezproblémového auta FIAT Punto. Musím podotknúť že s puntom sme boli veľmi spokojný, kupovali sme ho ako nové v roku 2004. Naše pjunto, keď sme ho predávali malo hodnotu tak 1300 euro. Ako nové nás stálo 290 000 sk. Bolo to strašne moc peňazí, ale chceli sme nové bezproblémové auto aby sme sa nemuseli o neho starať a vrážať peniaze do opráv tak sme ho kúpili.
Punto nám časom veľkostne prestalo vyhovovať. Mali sme našporené nejaké peniaze ale bolo to strašne málo, ako sme počítali tak sme počítali aj s predajom punta sme dokopy dali 7500 euro. Čo je na kúpu väčšieho auta od punta žalostne málo a ešte aj nového. Začali pokukovať na internete nejaké jazdené zachovalé auto. Priateľke sa strašne páčila Škoda 0ctávia 2. Tak samozrejme ja som ustúpil, lebo mne sa viac páčila Mazda 6. No začali prvé obhliadky aut a poviem vám, vôbec som sa tým praktikám predaja nerozumel, po pár prezretí aut som pochopil že to nebude také jednoduché a nebudem na to stačiť. Prišiel som k jednej octavii ktorá mala 160 000 km na tachometri a našiel som nálepku na dverách a tam bolo výmena oleja pri 264 000 km a to bolo tri roky dozadu, majiteľovi som nič nepovedal(išiel dnu zobrať asi kúpno predajnú zmluvu) a poďakoval mu za predvedenie a informácie. Zašiel som za kamošom čo má autodiagnostiku a rozumie sa trochu autám. Vyrozprával som mu môj zážitok s kilometrami a len sa smial. Hovoril že 95% aut je v dnešnej dobe stočených a že ani on mi nezaručí pravosť kilometrov. V dnešnej dobe sa to už nedá v niektorých prípadoch ani dohľadať. Prvé čo sa ma opýtal aký mám finančný strop na auto, za 7000 euro niečo vyberieme odpovedal. Našiel som veľmi peknú oktáviu aj s ťažným. Problém nastal keď som zistil že auto pochádza z holandska, nechcel som auto zo zahraničia, ale čo už lubilo sa na foto tak sme ho išli kuknúť. Jak som volal tomu kamošovi ten mi hneď dal odkaz na stránku KO nech si skontrolujem podľa VIN či sa jedná o to auto a či nebolo striekané.
No radšej som ho zavolal na pohárik nech to auto skontroluje cez internet on 🙂 Celkom sa mu pozdávalo tak sme sa ho vybrali pozrieť. Stav auta bol veľmi pekný. Žiadne ošúchané sedačky, ohmataný volant a celkovo stav interiéru nezodpovedal ani takému nájazdu čo bolo 186 000 km na tachometri. No po skúšobnej jazde a skontrolovaní všetkých možných vecí prišla na rad autodiagnostika. Kamoš hovoril že skontroluje stav vstrekovačov a celkovo prejde databázu chybových hlášok. No po prvej diagnostike vybehla chyba žhaviacej sviečky, no ako to by bolo asi ešte OK, ale ta chyba bola vzniknutá pri 205 000 km. Čo zodpovedá cca 19 000 km bolo stočených. Na otázku ohľadom stočených kilometrov sa nám majiteľ moc nevyjadroval vraj o ničom nevie kto by z autom manipuloval on ho mal cca jeden rok. Potom niečo hovoril …či ho asi v Holandsku nestočili. Pripadal byť taký sklamaný, ale človek nikdy nevie kde je pravda. S kamošom sme prekonzultovali možné následky a veci spojené s prehliadkou. To auto sa nám pozdávalo bolo o neho dobre starané. Tak nakoniec som vyplatil 6100 euro a odchádzal som s autom domov. Samozrejme pán pýtal cca 7000 euro, ale pri tých stočených km dal niečo dole. Auto už mám dva roky a mám momentálne najazdené 202 000 km tachometrových a zatiaľ všetko funguje 🙂
Silvester