PSA Peugeot Citroën

PSA Peugeot Citroën (oficiálne Peugeot SA, neformálne PSA) je francúzsky nadnárodný výrobca automobilov a motocyklov predávaných pod značkami Peugeot a Citroën. Spoločnosť má centrálu v Paríži, PSA je druhá najväčšia automobilka v Európe  (po koncerne Volkswagen) a ôsma najväčšia na svete, merané v r. 2010 na kusovú výrobu. PSA je kótovaná na burze Euronext Paris burze nie je zložkou index CAC 40.

V decembri 1974 Peugeot SA získala 38,2% podiel Citroën. Dňa 09.4.1976,  zvýšili svoj podiel na 89,95%, čo vytvára PSA Group (kde PSA je skratka pre Peugeot Société Anonyme), sa stal PSA Peugeot Citroën.  Vzhľadom k tomu, Citroën mal dve úspešné nové návrhy na trhu v tomto okamihu (GS a CX) a Peugeot bol typicky opatrný vo svojich vlastných financiach, PSA podnik mal finančný úspech 1976-1979.
Neskôr v r.  1978, PSA kúpil krachujúcu Chrysler Europe (ktorá bola predtým Rootes a Simca), z problémovej firmy americkej materskej za nominálnu USD 1,00 dolárov, plus prevzatie nesplateného dlhu, čo vedie k stratám pre konzorcium 1980-1985.  Okrem investície ktorá bola nevyhnutná, pretože PSA sa rozhodol vytvoriť novú značku pre entitu pre rôznorodé francúzske a britské modely, založené na Talbot športového auta naposledy videl v roku 1950. Od tej doby bola celý Chrysler / Simca  predávaný pod odznakom Talbota, výrobca Talbot značkových osobných automobilov bol opustený v roku 1987 a od úžitkových vozidiel v roku 1992.
Všetky tieto investície spôsobili  vážne finančné problémy pre celú PSA skupinu; PSA prišiel o peniaze 1980-1985. V roku 1986, spoločnosť upustila značku Talbot pre osobné automobily, keď ukončila výrobu Simca Horizon-based a Solara modely. Talbot meno prežilo trochu dlhšie na nákladných vozidlách až do roku 1992, ako bol opustený úplne.
Philippe Varin – v Berlíne 2013

Dňa 29. februára 2012 PSA oficiálne oznámil vytvorenie veľkého spojenectva s General Motors (GM), v rámci ktorého sa stal GM v PSA druhým najväčším akcionárom po rodine Peugeot, ktorá má podiel vo výške 7%. Táto aliancia by mala umožniť 2000000000 dolárov ročne úspory nákladov vďaka zdieľaniu platformy, spoločného nákupu a ďalších úspor v celom rozsahu.
V júli 2012, oficiálne únie povedal, že PSA Peugeot Citroën zníži o 10 percent (8,000-10,000) svoju francúzsku pracovnú silu zo 100.356 zamestnancov na trvalé a dočasné zmluvy. Pracovných miest je viac, než sa predtým oznámené.
Dňa 24. októbra, PSA povedal, že je blízko k dohode s veriteľskými bankami na 11,5 miliardy eur (14900000000 dolárov), pôžička sa mala týkať refinancovania. PSA vyhral štátne záruky na 7 miliárd eur na ďalšie výpožičky jeho Banque PSA Finance.
Generálny riaditeľ Philippe Varin hovorí, že „Citroën a Peugeot sú príliš blízko“, a tak sa plánujú  modely Citroën C-line nižšie a Peugeot s modelmi DS vyššie.

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.