Núdzový režim

Problémy s núdzovým režimom som zažil aj s mojím predošlím autom značky Peugeot, ale nič sa nechytá na momentálne moje terajšie auto AUDI A4 s motorom 2,5 TDI. Niekde som už čítal že motor 2,5 TDI je nočná mora, ale bol za dobrú cenu no nekup to 🙂

Cena auta sa nepriamo úmerne rovná problémom čo som s tým motorom zažil. Všetko začínalo svietiacimi kontrolkami na palubnej doske a problémom s motorom, nemal vôbec ťah, neustále bol v núdzovom režime. Moje problémy som zveril odborníkom. Počítač vypisoval celý rad chýb od snímača tlaku cez signál otáčok až po merač vzduchu. U prvého mechanika bolo auto cca jeden týždeň. Po prevzatí auta svietilo na palubnej doske pár kontroliek ale auto išlo podstatne lepšie. Mechanik mi povedal, aby som sa o ostatné svietiace kontrolky nezaujímal, vraj zhasnú samé. Auto nepadalo vôbec do núdzového režimu, všetko sa zdalo OK až na tie kontrolky.

nudzovy rezim

 

Po cca troch týždnoch opäť núdzový režim. Auto som zase dal tomu mechanikovi čo mi ho opravoval. Ten len krútil s hlavou. Radil sa s niekym aj cez telefón. Na otázku čo s autom robil predtým keď bolo všetko OK? odpovedal čistenie palivovej sústavy.  Videl som na jeho pohľade na motor že je v koncoch a nevie čo by tam mohlo byť. Nechcel som ho trápiť tak som sa spýtal tak decentne či nepozná niekoho kto sa vyzná konkrétne v týchto motoroch. Dal mi číslo na jedného pána, hovorí sa o ňom že je fakt dobrý. Tak som si zobral to číslo, zavolal a dohodol som si stretnutie. Stretli sme sa za dva týždne, pánko bol na dovolenke. Auto používam každý deň a bolo to fakt o hubu, stále som jazdil v núdzovom režime. Po stretnutí bolo vidieť že pánko sa vyzná hneď sa zameral na palivovú sústavu a to konkrétne na palivové vstrekovacie čerpadlo.  Auto si samozrejme nechal a za dva dni mi volá nech si zoženiem vstrekovacie čarpadlo z vrakoviska a on sa tiež popozerá po niečom. Nakoniec pánko zohnal a auto konečne jazdí ako má už mesiac. Nedávam vinu samotnému autu, ale motoru. Auto je celkom fajn, vyskytli sa len drobné závady. Osobne by som už do motora 2.5 TDI nešiel a vyhol by som sa mu veľkým oblúkom.

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.