Regenerácia DPF na motore TDI CR a jej príznaky

Na kamarátovej oktávii II  sme išli do mesta, ako tak sme kecali o veciach podobných pre našu vekovú skupinu si kamarát všimol v spätnom zrkadle, ako mu vychádza z auta biely dym, pravdepodobne z výfuku.  Keď sa nám naskytla možnosť zastavili sme a išli pozrieť čo sa deje však to auto nemalo ani rok a pol a už je problém? Vystúpili sme z auta a z výfuku išiel ozaj taký biely dym, ale robilo to hlavne po pridaní trocha plynu. Inak auto sa správalo čudne na voľnobehu ukazovalo vyššiu spotrebu a otáčky boli tiež vyššie. Najzaujímavejšie bolo že sa spustil aj ventilátor pred motorom.

Moc sme sa autám nerozumeli tak sme zavolali do servisu a popísali sme im aký máme problém a čo sa hlavne deje veď to auto nebolo lacné.  Oktávia bola kúpená asi pred dvoma týždňami od takého solidného pánka a kamarát by to mohol ešte vyreklamovať ako skrytú závadu.

Oktavia 2.0 TDI CR

Po objasnení problémov sa nás technik spýtal o aké auto ide a o aký motor či je ten motor diesel. Kamarát mu povedal že s jedná o motor 2.0L TDI CR, technik hneď vravel že sa spustila akási regenerácia DPF, vypaľovanie filtra a že je to v poriadku. Tak sme sa na to vykašlali a pokračovali v jazde  biely dym z výfuku postupne zimzol. Kamarát už naštvaný chcel volať tomu pánkovy čo mu auto predal a vynadať mu do ….. ….  Ešte že to takto dopadlo 🙂

Dodo

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.