Určite ste sa stretli s tým, keď nám na jar začnú stúpať teploty nad 20°C a začneme si zapínať našich pomocníkov čo väčšinou v zime oddychovali….. Áno hovoríme o klimatizácii.
Prečo dezinfekcia klimatizácie?
Dezinfekcia klimatizácie je jednou z dôležitých súčastí starostlivosti o klimatizácie. V klimatizáciách sa združujú baktérie a plesne. Tieto mikroorganizmy sú pre ľudský organizmus samozrejme nevhodné. Výparník je pre všetky mikroorganizmy jedným z „najpríťažlivejších“ miest vo Vašom aute.
Prečo je nutné klimatizáciu pravidelne čistiť?
V dôsledku prudkého ochladenia vzduchu na výparníku klimatizačného zariadenia dochádza ku kondenzácii vlhkosti. Vytvára sa tu ideálne prostredie pre tvorbu baktérií a plesní, ktoré sú zdrojom zápachu a následných alergií.
Ventilácie u vozidiel strednej triedy má výkon od 300 do 2.200 l / min. Po najazdení 10.000 km sa na peľovom filtri, ale aj v celej vzducho-technike vozu zhromaždí cca 500 g nečistôt nasýtených vzniknutými baktériami a plesňami. Čistenie je preto nevyhnutné najneskôr po šiestich mesiacoch pri priemernom prevádzke automobilu.
Poznáme viacero procedúr na vyčistenie klimatizácie:
– čistenie klimatizácie ozónom
– čistenie penovým sprejom(neodporúčam, keď nemáte skúsenosti)
– čistenie automatickým rozprašovaním aerosolu v interiéry vozidla pomocou spreja.
Čistenie ozónom
Ozón O3 je vysoko oxidačná trojatómová forma kyslíku. Tieto vlastnosti sa v priemysle využívajú na dezinfekciu a sterilizáciu vody, zdravotníckych prístrojov a zariadení a najnovšie aj oblečenia.
Penový sprej
Táto metóda je spolu s neznalosťou vykonávajúceho hotová katastrofa.
Veď to poznáte „Šak daj to tam a vystriekaj to všetko, šak niekde to stečie“
Chyba. Môže sa stať, že sa pena dostane na nejaké časti snímačov teploty alebo netesnosťou vzduchových kanálov prenikne do elektroinštalácie vozidla.
Pena by sa mala striekať len na výparník. Celý sa zapení a pomaličky sa pena bude meniť na vodu a vytečie v kondenznej hadičke pod auto.
Automatické rozprašovanie aerosolu
Je to menej pracná dezinfekcia pomocou automatického rozprašovania. Vyberieme peľový filter, krytku vrátime naspäť. Nastavíme vnútornú cirkuláciu na ovládaní, nastavíme teplotu čo najnižšie a rozprašovací sprej umiestnime pod nohy spolujazdca. Aktivujeme sprej samozrejme predtým musíme nastaviť otáčky ventilátora na 3 stupeň. Po aktivovaní spreja zatvoríme dvere a počkáme väčšinou 10 minút nech si ventilátor nasaje čo najviac aerosolu. Potom len vyvetráme.
Samozrejme presné pokyny si prečítate aj v návode Vášho výrobku.