Vyzerá to, že obľúbená jednotka 1,4 TSI od Volkswagenu je náchylná k poruchám rozvodovej reťaze, a to aj u relatívne nových vozov.
Náchylnosť k poruche rozvodovej reťaze, ktorá spája kľukový hriadeľ s hriadeľami vačkovými, je potenciálne veľmi nebezpečná. Poškodeniu motora, ktoré po preskočení rozvodového reťaze nastane, totiž môže mať pre motor fatálne následky.
A práve rozvodová reťaz je podľa týždenníka Auto Bild slabým miestom koncernového agregátu 1,4 TSI. Magazín má vo svojich štatistikách značné množstvo porúch rozvodovej reťaze, ktoré postihujú najmä modely Touran, Golf a Tiguan. Vyťahaný reťaz potom v menšej miere trápi aj majiteľa 1,2 TSI 77 kW a to najmä u Škody Yeti. Už viac ako stovka reakcií od majiteľov, ktoré problémy s reťazou u koncernových vozidiel s agregátmi 1,2 TSI a 1,4 TSI postretli. A prichádzajú ďalšie.
Napriek tomu, že toto zariadenie by malo mať v podstate neobmedzenú životnosť (resp. životnosť rovnakú ako vozidlo samotné), v niektorých prípadoch dôjde k nesprávnej funkcii rozvodovej reťaze, jeho napínača a časovača vačkových hriadeľov. Podrobnejšia analýza štatistík napríklad ukázala, že u Tourane 1,4 TSI 103 kW (kód motora BMY) došlo k väčšine závad pri stave tachometra 40 až 70 tisíc km.