Motor 1,4 TSI má problém: vyťahaná rozvodová reťaz

Vyzerá to, že obľúbená jednotka 1,4 TSI od Volkswagenu je náchylná k poruchám rozvodovej reťaze, a to aj u relatívne nových vozov.

Náchylnosť k poruche rozvodovej reťaze,  ktorá spája kľukový hriadeľ s hriadeľami vačkovými, je potenciálne veľmi nebezpečná. Poškodeniu motora, ktoré po preskočení rozvodového reťaze nastane, totiž môže mať pre motor fatálne následky.

A práve rozvodová reťaz je podľa týždenníka Auto Bild slabým miestom koncernového agregátu 1,4 TSI. Magazín má vo svojich štatistikách značné množstvo porúch rozvodovej reťaze, ktoré postihujú najmä modely Touran, Golf a Tiguan. Vyťahaný reťaz potom v menšej miere trápi aj majiteľa 1,2 TSI 77 kW a to najmä u Škody Yeti. Už viac ako stovka reakcií od majiteľov, ktoré problémy s reťazou u koncernových vozidiel s agregátmi 1,2 TSI a 1,4 TSI postretli. A prichádzajú ďalšie.

Napriek tomu, že toto zariadenie by malo mať v podstate neobmedzenú životnosť (resp. životnosť rovnakú ako vozidlo samotné), v niektorých prípadoch dôjde k nesprávnej funkcii rozvodovej reťaze, jeho napínača a časovača vačkových hriadeľov. Podrobnejšia analýza štatistík napríklad ukázala, že u Tourane 1,4 TSI 103 kW (kód motora BMY) došlo k väčšine závad pri stave tachometra 40 až 70 tisíc km.

tsimotor

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.