V zimnom a hlavne vlhkom období sa mi po prvom naštartovaní objavil nepríjemný piskot. Po dlhšom badaní a zbytočnej výmene klinového remeňa a napínacej kladky sa našiel vinník v podobe voľnobežnej kladky alternátora.
Ak ste jasne identifikovali vadnú voľnobežnú kladku alternátora, môžete sa pustiť do jej výmeny. Je jednoduchá ale potrebujete na ňu špeciálny prípravok, ten si radšej požičajte.
Kladka stála cca20€. V krabičke je aj vidieť prípravok ktorý som použil, tiež som si ho požičal.
Demontujeme palivový filter a vyvesíme si ho a vypodložíme. Demontujeme remeň pomocou napínacej kladky a zaaretujeme ju. Smer otáčania remeňa si označíme.
Povolíme si voľnobežku, ide to ztuha, ale stačí zabrať.
Vymeníme voľnobežku, dotiahneme. Skontrolujeme chod. Nahodíme remeň, odistíme kladku, namontujeme palivový filter a môžeme frčať.