Motor TSI dostal rozvodový remeň

S príchodom motorov TSI všetci motoristi dúfali že dostanú opäť rozvody poháňané reťazou ktorú si chválili za bezúdržbovosť už na starých motoroch MPI.  Rozvody na týchto motoroch vydržali aj pri väčšom opotrebovaní, bez výmeny. Vydržali možno aj životnosť auta sice pri chrastení ale vydržali. Každý si pod pojmom TSI spomenul hneď na rozvod poháňaný reťazou. Reťaz je v každom prípade odolnejšia. Všetci nadšenci sa potešili, ale nie na dlho. Po príchode motorov TSI sa začali objavovať problémy s rozvodovou reťazou. Preskakovali rozvody, ktoré mohli fatálne poškodiť motor. Tak nakoniec prešiel koncern späť na remeňový rozvod.

Nová škoda octavia III dostane pod kapotu už spomínaný rozvodový remeň. Problémy s rozvodovou reťazou, ktorá spôsobovala poškodenie motora by mali byť definitívne preč. Škoda, že sa reťaz nepodarilo navrhnúť tak aby s ňou nebol problém. Práve reťazový rozvod dával navrh motorom TSI, ktorým sa VW pred časom chválil na všetkých prezentáciách. Bohužiaľ niektrorým reťazovým rozvodom stačilo par desiatok tisic km a nastalo ich poškodenie. Teraz je namiesto reťaze remeň a treba ho meniť v pravidelných intervaloch čo predražuje samozrejme aj údržbu motora.

motor TSI remen

O príčinách zatiaľ len dohady

Fakt, že sa závada prejavila hneď u troch motorov TSI rozdielne konštrukcia príliš nenahráva tvrdenia koncernu, že za všetkým stojí len nezodpovedný dodávateľ. Príčin bude pravdepodobne viac a zatiaľ sa o nich vedú len dohady.
Napríklad Handelsblatt prišiel s teóriou, že za všetkým je príliš vysoká teplota oleja prúdiaceho z turba. Servisy podľa zistení novín dostali od automobilky pokyn, aby pri motore 1,4 TSI dodatočne namontovali k olejovému vedeniu tepelný štít. Hovorca automobilky ale nakoniec možnosť, že by práve toto bola príčina preskakujúcich reťazí, rezolútne poprel.

remen TSI

U teraz predávaných motorov TSI už Volkswagen pohon rozvodov niekoľkokrát upravoval. Martin Hrdlička, šéf vývoja Škody Auto vo Svete motorov vyhlásil, že s minuloročnou úpravou reťaze, reťazového kolesa a napínača je problém pri motore 1,2 TSI vyriešený. Tieto modifikované diely môžu dostať aj staršie motory.
Špekulácie ohľadom chybných reťazí ale zrejme definitívne skončí až vo chvíli, keď reťaz kompletne nahradí staronový remeň.
Nová generácia motorov TSI s remeňovým rozvodom je zatiaľ spojená iba s podvozkovú platformou označenú skratkou MQB, na ktorej stojí siedma generácia Volkswagenu Golf, nové Audi A3 a chystaná Škoda Octavia. Postupne sa však rozšíri do všetkých koncernových modelov, zatiaľ však bez konkrétneho časového rozvrhu.

AUTOR: Ricco

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.