Ubehlo od poslednej výmeny približne 50 tisíc.km. Nastal čas na jeho výmenu. Kupujte iba kvalitné palivové filtre. Mám známeho ktorý sa ulakomil a dal do svojho auta ten najlacnejší palivový filter. Po pár tisíc km mu auto zastavilo a filter bol rozpadnutý. Asi tak.
Osobne som zvolil značku MANN. Vždy si overte podľa Vin aký palivový filter je vhodný na Vaše auto. U mňa to bol MANN PU825X.
Na výmenu budeme potrebovať klasické náradie. Nič špeciálne. Na odvzdušnenie a zaplnenie palivového filtra som použil diagnostiku VCDS.
Ako prvé si demontujeme vrchné šróbiky.
Na tom vystúpenom mieste nadvihneme šraubovákom vrchný kryt. Pozor môže vytiecť nafta. Takže si môžete okolie filtra zakryť handrou.
Vrchný kryt si vyveste a podložte niečím. Ja som použil šrobovák.
Na odčerpanie nafty z filtra som použil podtlakovú pumpu.
Po vytiahnutí filtračnej vložky boli na dne drobné usadeniny a kal. Tak isto aj obvodové steny boli znečistené.
Všetko treba dôkladne poutierať a vyčistiť
Nasadíme filtračnú vložku do filtra. Ešte predtým vymeníme kruhové tesnenie na vrchnom kryte. Zatvoríme filter dotiahneme s citom šróbiky. Teraz hlavne sa nesnažte naštartovať motor. Filter treba zaplniť palivom. Robil som to cez diagnostiku. Základné nastavenie kanál 35. Treba aktivovať palivové čerpadlo. Spustil som to 3x. Počul som ako sa v nádrži vytláča vzduch z filtra. Potom už len naštartovať a hotovo.
Prikladám ešte filter po 50 tis. km