Prečo meniť olej v aute

Zakarbonovaný motor

Otec mal feliciu od novoty a vždy jazdil do značkového servisu na výmeny oleja, až po dlhých rokoch som ho ukecal aby auto zveril mne, že výmena oleja bude stáť len olej a nie 4000 sk, – ako v servise a to mu tam nalejem to čo kúpim.
Po zložení veka ventilov som čučal ako teľa na nové vráta. Čakal som krásny čistý motor, ale toho karbónu a špiny čo tam bolo som ešte nevidel.

Jeho felda mala najazdené okolo 140 000 km za cca 10 rokov.
V servise mu tam vždy naliali Castrol tuším GTX 15W40 i s filtrama a za prácu platil vždy okolo 4000 sk, -.
Tu pár odkazov na fotky, to som si musel odfotiť.
Pri cene jednej výmeny a vynásobením počtom výmen mi vychádza solídná sumička za pomalé ničenie motora. Len je teraz otázka či to zakarbonovanie motora spôsobil olej alebo ho vôbec par krát nevymenili.

vymena oleja 1

 

vymena oleja 2

 

vymena oleja 3

 

 

Inak ja na Felici jazdil po zlých skúsenostiach z Castrolom Magnatec 10W40 len na Valvoline a vždy bez problémov.
Na svojom TDI PD som lial zo začiatku Mobil 5W30 ale prešiel som na Valvoline 5W40 a príde mi motor oveľa tichší ako na Mobil takže u neho už zostanem.

favo

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.