Zakarbonovaný motor
Otec mal feliciu od novoty a vždy jazdil do značkového servisu na výmeny oleja, až po dlhých rokoch som ho ukecal aby auto zveril mne, že výmena oleja bude stáť len olej a nie 4000 sk, – ako v servise a to mu tam nalejem to čo kúpim.
Po zložení veka ventilov som čučal ako teľa na nové vráta. Čakal som krásny čistý motor, ale toho karbónu a špiny čo tam bolo som ešte nevidel.
Jeho felda mala najazdené okolo 140 000 km za cca 10 rokov.
V servise mu tam vždy naliali Castrol tuším GTX 15W40 i s filtrama a za prácu platil vždy okolo 4000 sk, -.
Tu pár odkazov na fotky, to som si musel odfotiť.
Pri cene jednej výmeny a vynásobením počtom výmen mi vychádza solídná sumička za pomalé ničenie motora. Len je teraz otázka či to zakarbonovanie motora spôsobil olej alebo ho vôbec par krát nevymenili.
Inak ja na Felici jazdil po zlých skúsenostiach z Castrolom Magnatec 10W40 len na Valvoline a vždy bez problémov.
Na svojom TDI PD som lial zo začiatku Mobil 5W30 ale prešiel som na Valvoline 5W40 a príde mi motor oveľa tichší ako na Mobil takže u neho už zostanem.
favo