Všímal som si dlhšie nepravidelného voľnobehu na mojom aute. Postupom času to výustilo do samovoľného zhasnutie auta rsp. motora na voľnobeh. Počas jazdy bolo všetko v poriadku. Nestávalo sa to pravidelne, ale občas ma prekvapilo zhasnutie na križovatke.
Najhoršie na tom bolo že auto nechcelo pri takomto samovoľnom zhasnutí vôbec opätovne naštartovať. Len štartér točil ale motor nie a nie chytiť. Musel som najprv vybrať kľúčik zo zapaľovania a naštartovať odznova. Najprv som netušil čo sa s autom deje tak som zašiel na autodiagnostiku. Samozrejme pomaly som ani nevedel čo tomu autu je a už fajnšmeker(taký v podstate známy 🙂 ) pýtal 15euro za autodiagnostiku všetkých riadiacich jednotiek. Ale môžem povedať bol šikovný a išiel sa somnou aj previesť a kontroloval tam nejaké hodnoty.
Na diagnostike mu vypisovalo stále niečo ohľadom netesnosti sania na motore. Auto sme na voľnobeh nechali vrčať aj dva razy po 15 minút, pekne držalo otáčky žiadne zhasnutie. Nakoniec sme sa išli previesť do mesta a namodelovali situáciu kedy to robí. Zastavili sme na križovatke a bum zhaslo auto a nešlo naštartovať. No nakoniec chytilo a odparkovali sme ho na najbližšom parkovisku. Ten známy sa ma pýtal kedy som naposledy robil nejakú zakladnú údržbu motora. Poviem otvorene ja som na tom aute menil len olej nič iné. Chalan sa ponúkol že sa na to pozrie ak chcem. Tak sme šli s ním domov rozobrali sme plastové kryty na motore a kontrolovali. Dali dole nasávanie vzduchu a bolo vymaľované škrtiaca klapka bola zanesená. Chalan mi už v aute hovoril že na 100% to bude regulačná klapka prívodu vzduchu do motora. Tak to rozobral vyčistil nejakým sprejom. Teleso tej škrtiacej klapky bolo ako nové. Po namontovaní klapky na auto som išiel naštartovať motor . Po naštartovaní opäť zhasol, ale to už robilo stále a vôbec nenaskočil. Zobral notebook a spravil základné nastavenie motora teda tej škrtiacej klapky. Auto si pekne držalo voľnobeh bez zaškubnutia. Odvtedy som najazdil 2000km bez zhasnutia motora.
Rudi