Zdárek, Mne na mojej Kia Ceed začali hrdzavieť zadné dvere spolujazdcové, bola to výrobná vada. Vedel som že to potrebuje opravu, ale auto bolo v záruke tak som to odkladal a auto používal. Auto kupoval otec v roku 2008 a mne ho potom nechal a on si kúpil nové, ale čo chcem tým povedať.
Autorizovaný servis Kia nám dával 10 rokov záruku na karosériu, keď sa auto kupovalo s tým že musíme chodiť na povinné prehliadky vozidla. Otec je poctivec a všetky servisné prehliadky dodržoval vzorovo. Platil za ne celkom zaujímavé sumičky za výmenu oleja si servis vypýtal aj 200 euro. Keď sme zbadali tie sumy ,vždy sme si to nejako dali tak dohromady a povedali aspoň auto máme skontrolované. Pozerám sa teraz na to s odstupom času a môžem Vám povedať, autorizované servisy si berú nenormálne peniaze za výmenu oleja a to nehovorím o celkových prehliadkach, kde otec platil aj o 100 eur naviac. No vyslovene zdieranie.
Ako som spomínal po 5 rokoch začali hrdzavieť zadné dvere, ja som bol stále v práci a nejako sa nedalo dostať do servisu. S kámošmi som sa chystal na dovolenku a našiel sa priestor a čas na návštevu servisu. Dal som dohromady klasickú servisnú prehliadku ktorú už auto hlásilo a chcel som nechať opraviť zároveň aj tie dvere. Považoval som to za vybavenú vec, až keď som sa nedostal do reči so servisným technikom. Ten mi povedal že to není výrobná vada a s autom sme museli niečo robiť my. Vysvetľoval som mu históriu auta, máme ho od novoty atď., nevštevujeme všetky servisné prehliadky a len vykrúcal hubu. Som bol pekne naštvaný, spomenul som mu aj abnormálne ceny čo pýtajú za výmenu oleja. Nakoniec sa mi ho podarilo presvedčiť že sa na to pozrie bližšie spíše nejaké dokumenty a potom sa k tomu vyjadria. Tak sme teda čakali. Dočkali sme sa aj listu, kde zamietajú našu reklamáciu z dôvodu takého a takého. Ak by som klamal a spravili by sme si to my nehovorím nič, ale tým listom sme skončili s povinnými návštevami autorizovaného servisu.
Marcel