Začal by som asi tým ako prebiehal výber auta. Pracoval som vtedy v zahraničí tak nejaký ten kapitál v banke bol. Najazdím ročne cca 35 000 km tak voľba padala na dieslový agregát. Pochodil som po veľa showroomoch, ale najviac na mňa zapôsobil FORD Mondeo. Bolo to veľké, robustné auto, vyhovovalo mi a hlavne NEKRADNE sa. Samozrejme ma upútali aj iné značky, ale vždy moja posledná myšlienka skončila pri tomto aute.
Zaplatil som zaň bezmála 23 000 euro. Ford mi prvý rok slúžil perfektne, ale nič netrvá asi večne. Potom prichádzali drobné chybičky pri ktorých som musel navštevovať servis. Nejaké to padajúce okno pri otváraní a drobné problémy s elektrikou. Všetko bolo vyriešené v rámci záruky, chovali sa ústretovo a nebol žiaden problém, podotýkam platil som za klasické servisné prehliadky cca 280 euro. Pri nábehu nejakých 75 000 km sa mi ozývali drankavé zvuky od motora. Na voľnobežné otáčky bolo počuť jemné pazvuky. Pri servisnej prehliadke o tom padla reč, odpoveď bola neutrálna „treba jazdiť a keď sa to bude stupňovať pozrieme to“ trocha som sa obával, nakoľko jazdenie dlhých trás bolo u mňa normálne . Technici a odborníci povedali jazdiť tak som jazdil. No a v rakúsku Ford dojazdil.
Teda rsp. auto sa tak klepalo že som radšej zastavil pri krajnici a nechal sa odtiahnuť do najbližšieho servisu FORD. Samozrejme najprv nasledovali minúty a minúty rozhovorov, kde som najprv kontaktoval môj servis ako mám postupovať. Vyriešené to bola za mňa zavolali mi spomínanú odťahovku a šup do servisu. Auto si tam museli nechať a mne dali náhradné vozidlo za cca 3 dni sa mi ozvali nech si auto vyzdvihnem. Neplatil som ani korunu všetko spravili v rámci záruky. Nemecky viem tak v reporte bola skonštatovaná výmena komplet spojky vrátane dvojhmotového zotrvačníka. Pýtal som sa na to v mojom servise, ako sa mohla poškodiť spojka pri tak malom nábehu. Ostatné automobily ju menia okolo 250 tis a vyššie. Technik odpovedal zase vyhýbavo 🙂 Nechal som to tak. Teraz mám najazdené 180 tis km a všetko v poriadku 🙂
Matuš