Žene na Citroene C3 sa začali zjazdievať pneumatiky z vnútornej strany na prednej náprave. Boli tam toho času nejaké letné pneumatiky Semperity s minimálnou hĺbkou dezénu, proste zrelé na výmenu. Nikdy pred tým sme nezaregistrovali nerovnomerné zjazdenie. Auto sme dali skontrolovať odborníkom do servisu. Z vyjadrenia servisu bolo jasné, že stav podvozku zodpovedá najazdeným kilometrom a je v dobrom stave. Zjazdenie pneumatík spôsobuje len zlá geometria a doporučujú jej nastavenie.
V servise sme si dali nastaviť geometriu a objednali sme nové pneumatiky. V jednom nemenovanom e-shope sme narazili na výbornú cenu pneumatík Michelin. V aute sa vozia aj naše deti tak čínske pneumatiky nepripadajú do úvahy. Považovali sme tento problém za vyriešený. Ubehli dve sezóny a pneu Michelin sa zjazdievali zase z vnútornej strany ako predtým. Pozrel som sa na zimnú sadu či tam je tiež viditeľné zjazdenie a bolo tam, len sme si toho akosi nevšimli. Citrón putoval do pneuservisu na konzultáciu, prestal som veriť tomu servisu kde som bol predtým. Všetko som im popísal čo bolo a aj protokol z geometrie predtým som našiel v aute. Pneuman si pozrel protokol a stroj s ktorým bola geometria nastavená bol staršieho dáta. Škoda že som si neuložil ten záznam a typ. Dal som si zase spraviť geometriu s novým strojom, jednalo sa o geometriu 3D. Zjazdené pneumatiky som dal na zadnú nápravu a sledoval som predné pneu či pomohla geometria 3D. Odstupom času neboli vidieť na pneu žiadne anomálie či už na letnej alebo zimnej sade. Hádam tento článok niekomu pomôže a odsledujete si aj Vy s akým strojom Vám robia geometriu.
Šimon