Pravdepodobne keď ste začali čítať tento článok máte problém so zjazdenými pneumatikami, alebo patríte medzi malé percento ľudí čo sa chcú dozvedieť ako predísť zjazdeným pneumatikám. Predsa ak máte zlú geometriu a nerovnomerne zjazdíte pneumatiky pri nejakom rozmere 205/55 R16, kde stojí pneumatika 80 euro, tak si začnete hneď nadávať.
Najlepšou prevenciou je proti zjazdeným pneumatikám občasná vizuálna kontrola pneumatík aspoň raz za dva mesiace sa pozrieť na dezén či nevznikajú niekde miesta, kde sa pneumatika zjazdieva. Na foto môžme vidieť zlú geometriu z dôvodu poškodených silentblokov nápravy, tak tvrdil majiteľa auta. Dušoval sa že mal tie pneumatiky preventívne kontrolovať, ale kašlal na to. Išli mu vraj aj od nápravy pri jazde rôzne pazvuky, ale neriešil to. No a tie fotky sú výsledok. Majiteľ auta nechá túto sadu ešte cez zimu dojazdiť a potom chce kúpiť novú.
Ako som písal asi najlepšou a najlacnejšou prevenciou je vizuálna kontrola pneumatík. Mne sa napríklad z vlastnej skúsenosti stalo, keď som chcel vyliezť na vyšší obrubník tak som chytil spodnú časť ramena na náprave. Ozval sa len buchot, neriešil som to a vozil som sa ďalej. Po nejakých km som si všimol že mám zjazdenú pravú pneumatiku. Pozrel som sa pod auto čo sa deje na náprave a zbadal som mierne prehnuté rameno čo nebolo vôbec len tak ľahko viditeľné. Preto netreba podceňovať ani nejaké tie buchoty a zvuky od nápravy. Čo som čítal z neoficiálnych zdrojov by sa geometria auta mala absolvovať raz za 4 roky, bez ohľadu na to či sa pneumatiky zjazdievajú. Nie je to nákladná záležitosť, stojí to len 35 euro a budete mať pokoj.
Děkuji za váš zajímavý článek o geometrii a jejím vlivu na pneumatiky. Velmi zajímavé!