Aký motor zvoliť do svojho auta pri kúpe? Otázka ktorá vrtá hlavou každému kto sa vyzná v automobilobvej problematike . Je jedno či sa jedná o nové auto alebo jazdené auto. Na trhu sú naftové motory a benzínové motory, čo je samozrejmé že 🙂 , ale pozor predsa je tu aj výnimka a to je elektromobil. Nadšenci ktorí sa chcú odlišovať od ostatných tak môžu siahnuť aj po takomto type pohonu pre svoje auto. Pravda prejsť okolo suseda v aute, ktoré takmer nie je ani počuť „to by pozeral“.
U nás čistokrvný elektromobil nenájdeme. Nájdeme len autá v kombinácii elektromotora a normálneho spaľovacieho motora tzv „Hybridné auta“ . Ojazdené takéto auto kúpite tiež napr. Toyota Prius. Len ako to bude s autobateriou v aute to bude otázne. Po hybridnom aute siahnu iba nadšenci do elektromobilov.
Obyčajní ľudia siahnu po overenej klasike spaľovacieho motora. Vznetové a benzínové motory sú stále pre nás to pravé orechové. Vznetové motory boli odjakživa symbolom úspornej jazdy, výdrže a výkonnosti. Keď sa voľakedy povedalo ja mám doma TDI tak všetci boli hotový. Benzínové motory boli vždy nenažrané, nevydržali toľko čo naftové motory a nezrýchľovali ako naftové motory .
Pri výbere motorizácie by sme mali brať hlavne na vedomie, na čo budeme automobil využívať. Ak jazdíme krátke trasy tak by som volil benzínový motor(bez turbodúchadla) a to z dôvodu rýchlejšieho zahriatia motora. V kabíne auta budeme mať skôr teplo v zime. Každý Vás bude odhovárať od benzínu kvôli spotrebe. Pravda pri benzínovom motore pri stejnom objeme si pripočítajte asi +3L/100km. Samozrejme záleží aj od váhy auta a iných faktoroch až po pneumatiky. Benzínové auto Vám to vráti po finančnej stránke údržby motora. Vznetový motor by som volil v prípade väčšieho nájazdu km. Ak by ste s naftovým motorom jazdili krátke trasy, tak ho ani poriadne nezahrejete. Predstavte si že v zime ho nezahrejete ani na prevádzkovú teplotu, ak nemá motor správnu teplotu, motorové súčiastky sa opotrebovávajú rýchlejšie. Naftový motor tých súčiastok má viac a preto je náročnejší aj na údržbu. Naftovému motoru vyhovujú dlhšie trasy. Na naftovom motore síce ušetríte na nafte, ale keď príde na nejakú náročnejšiu opravu tak Vám tie ušetrené peniaze dvakrát zobere.
Dnešné motory či už benzínové alebo naftové sú na približne stejnej úrovni. Preplnovanie „turbodúchadlom“ sa konečne dostalo aj na benzínové motory, kde už konečne nebudú ani benznáci brzdami premávky. Preplnovanie v benzínových motoroch prospelo aj k nižšej spotrebe benzínu. No ale s príchodom turbodúchadla do benzínových motorov vzrastie samozrejme aj finančná náročnosť na ich prevádzku. Naháňanie za nižšími emisiami dalo kopanec naftovým motorom a to v podobe zabudovania filtra pevných častíc. Ceny filtrov pevných častíc môžte nájsť nejaké aj tu, není sú aktuálne ale pre ozrejmenie situácie stačí 🙂