Poškodené turbo a zanesený DPF.

Našiel som na internete zaujímavú skúsenosť s poškodeným turbom a zaneseným DPF.       Kúpil som “ mierne “ ojazdený automobil práve kvôli priaznivej cene a veľmi dobrej výbave , ale to som ešte netušil , že nejaký “ filter pevných častíc vôbec existuje “ . Po kúpe vozidla fungovalo všetko správne , nemohol som si ho vynachváliť , dokonca aj spotreba bola naozaj nízka , ako mi pri kúpe tvrdili , takže s vozidlom som bol naozaj spokojný . Kým sa mi , raz “ pri pomalom posúvaní po meste “ nerozsvietila na palubnej doske kontrolka diagnostiky . Kontrolka ale po niekoľkých málo dňoch zhasola a automobil sa správal úplne normálne , tak som to nejako viac neriešil . Kontrolka sa ale rozsvietila opäť a po ďalšom naštartovaní už nesvietila a takto sa to opakovalo až do chvíle , kedy kontrolka diagnostiky svietila stále. Neostávalo mi nič iné ako navštíviť servis .

Po zdĺhavom objednaní som konečne dostal voľný termín , kedy som mohol prísť , aby mi povedali čo sa vlastne deje . Prístup autorizovaného servisu Ford ma ale celkom zaskočil , po mojom príchode sa mi hneď začal venovať prijímací technik so slovami “ prvýkrát musí auto na diagnostiku a potom sa uvidí “ Samozrejme som súhlasil a čakal na verdikt diagnostiky a v hlave sa mi naháňala jediná myšlienka : len nech to nie je moc drahé . Asi po 30 minútach vyšiel technik s výtlačkom závad môjho C – Maxa a hovorí mi : “ šéfe , máte upchatý filter pevných častic “ na čo som mu odpovedal , že vôbec neviem , čo to znamená po jeho rýchlom a veľmi polopaticky vysvetlení som hneď pochopil , že filter mi vlastne môže len pripraviť ďalšie výdavky navyše . Po mojej otázke čo s tým mi bolo povedané , že cez diagnostický prístroj urobia , tzv nútenú regeneráciu filtra pevných častíc , pri ktorej sa vypáli a všetko bude zase ok . Za diagnostiku som zaplatil cca 33euro a za vykonanie nútenej regenerácie tiež niečo okolo 33euro . Naozaj sa tak stalo , auto išlo normálne a kontrolka nesvietila , ale nie na vždy ako som sa domnieval . Po prejdení cca . 2.000km sa kontrolka opäť rozsvietila a dokonca auto stratilo výkon ( núdzový režim ) . Navštívil som teda opätovne servis , kde mi bolo povedané , že stačí doliať aditívum a ide sa ďalej . Za doliatie aditíva som zaplatil bez mála 133euro , s pocitom, že odchádzam s plne funkčným vozidlom , ale netrvalo dlho po necelom týždni sa problémy objavili znova “ automobil v núdzovom režime a kontrolka na palubovke “ . V servise mi bolo povedané , že filter pevných častíc už nejde zregenerovať a že je jediné možné východisko a to vymeniť filter pevných častíc za nový . V tejto chvíli som si hovoril “ nedá sa nič robiť , objednáme teda nový “ Technik teda sadol k počítaču a po niekoľkých minútach “ ťukania do klávesnice “ mi oznámil , že cena filtra je 600euro + práca cca 170euro , v tej chvíli sa mi podlomili kolená , dať ďalších bez mála 850euro sa mi naozaj nechcelo a tak som zo servisu odišiel v núdzovom režime . Doma som hneď sadol k internetu a začal sa o filter pevných častíc zaujímať o niečo podrobnejšie. Po niekoľkých mesiacoch jazdenia v núdzovom režime a kope prečítaných článkov som našiel niekoľko firiem , ktoré ponúkali odstránenie filtra pevných častíc . Rozhodoval som sa hlavne podľa ceny a podľa referencií  danej firmy . Moje konečné rozhodnutie nastalo kedy , som na ford focus fórum dostal kontakt na firmu FAPOFF , ktorá ako jediná mi urobí úpravu na počkanie , načítanie a vytlačenie závad originálnym diagnostickým prístrojom a dá mi dokonca aj záručný list a to všetko len za cenu 170eur. V tom momente nebolo o čom premýšľať a po dohodnutí termínu som sa vydal do firmy FAPOFF  . V deň úpravy som prišiel do firmy FAPOFF , kde ma prijímací technik presne zoznámil s celou úpravou filtra pevných častíc , že sa musí najprv urobiť diagnostika , potom softvérová časť a nakoniec mechanická časť . Všetko prebiehalo podľa dohodnutých podmienok , auto nabehlo na dielňu , kde diagnostika vyhodnotila závadu na filtry pevných častíc = upchatie a zlý tlak na turbodúchadle . Ešte pred začatím samotnej úpravy som bol prizvaný na dielňu a oboznámený so stavom turbodúchadla , hriadeľ turba mala abnormálnu vôľu a bol som upozornený , že by bolo potrebné turbo vymeniť , ešte pred odstránením filtra pevných častíc , lenže to by znamenalo ďalšie výdavky . Tak som nechal firmu FAPOFF odstrániť filter pevných častíc s tým , že turbo nechám vymeniť až neskôr . Ďalej sa teda pracovník firmy FAPOFF s notebookom pripojil k môjmu automobilu a urobil tu už raz spomínanú softvérovú časť . A po cca . 4 hodinách auto opustilo dielňu a techník mi oznámil “ všetko prebehlo ok môžeme ísť na skúšobnú jazdu “
Po naštartovaní automobilu už žiadna kontrolka nesvietila a všetko sa zdalo byť v poriadku , po prejdení niekoľkých sto metrov som automobilu pridal viac plynu auto zrýchlilo a zrazu si začalo samo pridávať otáčky , rýchlo som teda vypol zapaľovanie , ale auto naďalej bežalo v plných otáčkach . Technik , ktorý samozrejme robil skúšobnú jazdu somnou povedal “ hneď zaraďte rýchlosť 5 a rýchlo pustite spojku “ , motor automobilu sa tým pádom zadusil a ľudovo povedané “ zdochol “ musíme auto odtiahnuť späť a zistiť čo sa deje .

vadne turbo
Automobil sa teda dostal opätovne na dielňu a po niekoľkých minútach z dielne vyšiel techník a s poľutovaním mi oznámil , došlo k uvoľneniu hriadeľa turbodúchadla a začal tam tiecť olej . Po dlhšom rozhovore s technikom a majiteľom firmy mi bolo vysvetlené , ako všetko funguje a ako je všetko prepojené . Tým že som tak dlho jazdil s vozidlom v núdzovom režime a cez zanesený filter pevných častíc nemohli prechádzať plyny , vracali sa tak späť do turbodúchadla , tým že auto malo len obmedzený výkon tak turbo nebolo tak namáhané a je jasné že mu to určite neprospelo. Ale a po odstránení filtra pevných častíc sa výfukové potrubie uvoľnilo , výfukové plyny mohli prechádzať potrubím tak ako majú , a tak pri väčšom zaťažení došlo k uvoľneniu hriadeľa turbodúchadla a všetok olej natiekol do sania . Bol som pozvaný na dielňu aby sme sa mohli pozrieť na následok tejto mechanickej poruchy , keď som videl tú spúšť tak ma mrazilo v chrbte : všetko od oleja a vozidlo nepojazdné . Muselo sa teda po dohodnutí s technikom objednať nové turbodúchadlo , ktoré vyšlo na 580 euro + práca , výmena oleja a ďalšie súčiastky cca 145euro . Voz som tam musel ale nechať a vyskytol sa problém , ako sa dostanem  domov , ochotný technik mi zaistil pracovníka firmy FAPOFF , ktorý ma odviezol až pred dom a po oprave pre mňa opäť prišiel a ja si mohol plne funkčný automobil konečne vyzdvihnúť . Prebehla ďalšia skúšobná jazda , na ktoré bolo všetko už v najlepšom poriadku . Voz teraz užívam bez problémov a filter pevných častíc už sa ma vôbec netýka . Teraz už samozrejme viem , že sa naozaj neoplatí čakať a prechádzať aj “ malé “ závady .

Trainer

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.