V minulosti sa motory bežne oplachovali, wapkovali a čistili vodou. Dôvodom prečo sa od toho pomaly upúšťa je hlavne moderné riadenie motora elektronikou. Rôzne snímače a elektronické prvky na tele motora sú háklivé na vlhkosť, nie to ešte na priamy silný prúd vody. V minulosti bolo všetko regulované mechanicky a o riadenie motora sa staral karburátor. Na starších autách ste našli maximálne par snímačov a to bolo všetko. Vtedy sa nejaký dôraz na to nekládol.
Samozrejme aj v dnešnej dobe sa umývajú motory napr s wapkou, ale je tu vždy nejaké to ale, či sa niečo nestane. Na jednom zahraničnom fóre som si prečítal zaujímavý príspevok. Pán si vyšiel jedného pekného slnečného dňa na terasu a pozeral sa na svoje špinavé auto. Tak sa ho teda vybral vyčistiť. Pri umývaní auta ako bol do toho zažratý tak si otvoril kapotu a vystriekal motor wapkou. Auto nechal pol dna vyschnúť na slnku s otvorenou kapotou. Keď chcel ísť auto preparkovať, tak mu nenaštartovalo. Samozrejme točil kým nevymlátil autobateriu. Na druhý deň si požičal od suseda bateriu a auto ani s ňou neštartovalo. Nechal ho teda odtiahnuť do servisu. Výsledná faktúra 148 euro 🙂 . Bol tam poškodený nejaký snímač. Aspoň tak to pán popisoval. Samozrejme bolo to nadlhšie a nechce s mi zachádzať do detailov.
Umývanie moderného motora „wapkou“ by som neodporúčal a keď už tak elektronické prvky zabaliť do igelitu. Nejaké to čistenie s handričkou, prípravkom určeným na umývanie motora a následným opláchnutím „jemným“ prúdom vody áno, samozrejme opäť pozor na elektrické časti. Sám to tak robím a vždy som s výsledkom spokojný. Len si musíte uvedomiť, že také klasické čistenie motora je náročnejšie na čas. Umývanie wapkou trvá pár minút 🙂
PS: Hlavne neumývajte teplý motor. Vždy len studený.
co chcel basnik povedat…???
Čo si na tom nepochopil? šak aby si daval pozor na elektriku