Kúpil som auto na ktorom nebol spočiatku žiadny problém. Pôvodný majiteľ mi vydokladoval všetky úkony ktoré robil na aute. Bolo vidieť , že o auto bolo starané. Po prepise a najazdení cca 500km som pozoroval trhanie motora pri akcelerácii. Nechal som to ešte tak ale cca 1000km. No neskôr to začalo byť fakt nebezpečné.
Tápal som čo môže spôsobovať to cukanie. Na aute podľa papiera boli menené sviečky, palivový filter, olejový filter, motorový olej. S mechanikom sme dávali za vinu rozdeľovaču zapaľovania, vraj na týchto autách odchádza veľmi často. Ten sme vymenili cena cca 70 euro, problém stále pretrvával. Zamerali sme sa na palivovú sústavu. Mechanik nahodil budík resp. manometer a sledoval tlak paliva. Keď začal kývať s hlavou vedel som že sa mu niečo nezdá. Skúšal to viac krát a stále bol tlak nízky. Skontrolovali sme palivový filter a ten nebol vôbec vymenený, bol tam namontovaný ešte pôvodný palivový filter z výroby. Po jednoduchom teste palivoveho filtra sme zistili jeho zanesenie asi tak na 60 %. Neostávalo nič iné ako zakúpiť nový filter a vyskúšať.
Pôvodný original filter namontovaný na aute
Nový palivový filter
Výmena palivového filtra bola jednoduchá. Pred demontovaním sme si označili smer prúdenia paliva. Použite pred odistením hadičiek radšej okuliare predsa sa tam môže vyskytnúť tlak paliva.
Hadičky nijako nezalamujte, ešte pred odistením zbavte okolie prachu a nečistôt aby sa Vám do systému nedostal nejaký bordel.
Už len bolo treba namontovať nový filter a vyskúšať.
Po namontovaní nového palivového filtra problém pri akcelerácii zmizol. Klop Klop
Tak keď Vám predávajúci povie čo sa všetko na aute menilo nemusí to byť vždy tak.