Dvojhmotný zotrvačník, skoro rozbil prevodovku.

Začal sa mi chvieť spojkový pedál a pri  vyradení rýchlostného stupňa sa ozývali jemne rany od motora.  Nejako som to neriešil auto malo nabehané cez 290 tisíc km, tak si  zaslúži nejako divne sa správať :). Podotýkam na motore bol robený komplet veľký servis. Najprv som si mylslel že mechanici pri veľkom servise tam niečo pokazili, alebo dali nekvalitné diely. Postupne sa zvuky z motora stupňovali a boli horšie. Tak som auto zaviezol späť do autorizovaného servisu.

Išli sa na tom aute previesť a skonštatovali že zvuky od motora nejdú. Ide to pravdepodobne od spojky. Niečo mi stále točili okolo dvojmotného(dvojmotového)  zotrvačníka.   Zotrvačník som vedel čo je, ale dvojhmotový to som nemal ani šajnu 🙂 Servisný technik mi to vysvetľoval že takýto zotrvačník sa skladá z dvoch častí aby tlmil nárazy z motora na prevodovku. Tak teda mi navrhli výmenu komplet spojky aj so spomínaným zotrvačníkom a cena bude okolo 25 000 sk za materiál a prácu.

dvojhmotny zotrvacnikNemal som na výber auto som tam nechal a po cca 3 dňoch som si ho išiel vyzdvihnúť. Ukazovali mi aj ten poškodený zotrvačník boli tam vylámané nejaké časti a vraj mi to mohlo rozbiť aj prevodovku a narobiť aj  fatálne škody na motore.  Cena bola troška nad limit a to nejakých 26 000 sk.  S autom som sa najprv išiel previesť aj s prijímacím technikom či je všetko v poriadku. Od motora nešli žiadne zvuky a rany.  Spojka sa vôbec nechvela a išla úplne ľahko oproti predošlej. Odovzdal som moje ťažko zarobené peniaze a išiel som preč s pocitom že sa nikdy nebudem musieť vrátiť k spojke. Auto si plánujem nechať ešte pár rokov tak ta investícia sa mi dúfam oplatí.

Marek

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.