Pri prejadze ľavou zákrutou , alebo vytočení kolies do ľava sa ozýval pukajúci zvuk , ale iba pri zábere kolies teda pri ťahu ( zošliapnutom plyne). Typoval som to na homokinetický kĺb , po zhodení kolesa sa naskytol pohľad na roztrhnutú manžetu.
Zvažoval som či vymením len manžetu a náplň klbu alebo celý kĺb , kedže sa ozýval z neho praskot tak som si povedal že ho vymením celý. Kĺb treba objednávať podľa VIN čísla z dôvodu toho že je ich veľa typov.Ja som zvolil značku SKF cena 40€ jedná sa VW Passat 1,9TDI 3BG.
K kĺbu dostanete samotný kĺb , manžetu , ségerovú poistku , 2x spona pásky , 2x mazivo , (alebo 1x ale rozdelíte si ho na 2x) vymedzovaciu podložku a vimedzovací kužeľ alebo ako to nazvať, a novú skrutku.
Nebudem písať aké potrebujeme náradie lebo u každého auta je to iné.Ako prvé si povolíme skrutku poloosi alebo teda kĺbu.Následne demontujeme koleso , nebudem sem písať že auto zabezpečime proti pohybu zdvyhneme ho atď , to by sme mali vśetci vedieť 🙂
U môjho typu auta si demontujeme obidve vrchné ramená ,nezabudnite na všetky skrutkové spoje nastriekať WD-40 ide to potom ľahšie.
Kĺb vyberieme vonku z náboja kolesa , treba sa stým pohrať , ak to nejde môžeme zatočiť skrutku do kĺbu a jemne ho vybiť vonku.
Teraz potrebujeme kĺb stiahnuť dole z poloosi , niekto ho proste vybije kladivom , ja som to spravil tak že som si našroboval skrutku naspať do kĺbu , KLB MÚSÍ BYŤ ZROVNANÝ S POLOOSOV , uťahovaním skurtky Vám kĺb pekne vyskoči vonku aby som nezabudol pred tým odstarníme spona pásky z manžety , ja som nemusel kedže som ju mal roztrhnutú.
Z poloosi odstraníme starú manžetu , podložky a poistný krúžok alebo segerovku, a očistíme poloos.
Pripravíme si nový kĺb aplikujeme do neho jeden balíček vazelíny
Na poloos nasadíme novú manžetu , 2x podložky a positný krúžok , POZOR je nutné si zapamatať ako tam boli pred tým tie staré podložky.
Hneď si môžeme na tu užšiu stranu dať spona pásku , a tu nastáva menší problém , potrebujeme na to špecialné kliešte , odporúčam požičať si ich od niekoho , ja som možnosť nemal tak som pásku stiahol klasickými kliešťami na strihanie vodičov.
Kĺb teraz nabijeme na poloos , tak isto potrebujeme ich mať v rovine , ide to ľahko , stačia 1-3 údery a je to , potom ho ešte skúsime rukami ťahať k sebe ak nepôjde je to ok.Potom do manžety aplikujeme druhé balenie maziva.
Nasadíme manžetu na kĺb a zaistíme páskou.Kĺb vložíme do náboja kolesa , no pred tým ešte očistíme priestor pri ložisku kde budeme vkladať kĺb kde je snímač ABS …
Nahodíme vrchné ramená , dotiahneme kĺb , nahodíme koleso , náseldne dotiahneme poloos alebo kĺb , uťahovací moment si musí každý nájsť podľa svojho auta , ja som mal 190 NM + 180° tých 180 ° nebolo možne dosiahnuť , tak som to dotiahol podľa seba.
A teraz bonus pre tých čo potrebujú meniť iba manžetu :
O týždeň neskôr som sa rozohdol vymeniť manžetu na druhej starne keď že už som videl že je trochu popraskaná.Postup je ten istý iba to že musíme rozobrať kĺb , očistiť ho a zložiť naspať.
Potrebujeme si poznačiť vzájomné polohy , lebo ho musíme zložiť tak ako ako bol.Povyberáme guličky , a potom ho celý rozoberieme a očistíme trebarz benzínom , po očistení aplikujeme mazivo do klbu a zložíme ho , no a potom je už rovnaký postup ako pri výmene samotného klbu. Manžeta ma vyšla na nejekých 10-15€ k manžete dostanete všetko ako keď kúpite kĺb.Značka setu manžety bola SPIDAN.