Po mojej nedávnej skúsenosti budem opatrný už pri predbiehaní auta.Išiel som do roboty a predo mnou autobus idúci rýchlosťou cca 70km/h. Zošliapol som plynový pedál a pri prudkej akcelerácii cca v polovici prebiehajúceho manévru auto stratilo výkon. Nič predtým tomu nenasvedčovalo a auto sa zdalo byť v poriadku. Z ničoho nič auto stratilo výkon a hodilo ho do núdzového režimu. Autobusár bol bystrý a všimol si môj problém a samozrejme aj idúce auto oproti mne. Šliapol na plyn a ja som sa zaradil za ním. Aj keď mal dodržiavať konštantnú rýchlosť.
Auto išlo maximálne 100km/h. Prišiel som do práce, vypol motor, opäť naštartoval a všetko sa zdalo byť v poriadku. Po práci som si sadol do auta začal akcelerovať, hmm všetko bolo v poriadku. Skúsil som do 130 km/h a žiadny problém s výkonom. Prišiel som domov zobral syna na krúžok a zase tu bol problém pri prudkej akcelerácii. Na druhý deň nasledoval servis a popis môjho problému. Automechanici kontrolovali turbo a odporučili repas alebo nové turbo. Nechcelo sa mi dávať do starej oktávie 600€ za nové turbo, takže jasný bol repas. Na obrázku je vidieť demontované turbo z auta a na druhom turbo po repase.
Repasovanie turba stálo cca 250€. Po namontovaní turba som už necítil žiadny úbytok výkonu a ani auto neprechádzalo do núdzového režimu. Už mám najazdené 15 000 km a už sa odvážim predbiehať aj autobus.
M.H.