Keď kupuje ojazdené auto laik

Dobrý deň, bratranec kúpil ojazdené auto VW Passat r.v 2008 1.9 TDI PD 77kW z bazaru , pravdepodobne dovezené z Holandska. Auto ako také bolo pekné , lak nepoškodený, exteriér vo výbornom stave a takisto aj interiér. Sedačky nevysedné, nevyšuchané a hlavne nijak poškodené. Auto malo na tachometri cca 190 000 km. Nad týmto nájazdom by sa dalo polemizovať vzhľadom na vek auta, ale dobre. Po najazdení cca 100 km od kúpy auta mu zasvietila kontrola teploty chladiacej kvapaliny. Nerozumel tomu tak auto zveril najbližšiemu servisu a potom to celé začalo.

Po otvorení kapoty bolo mechanikovi všetko jasné, v nádržke na chladiacu kvapalinu sa nachádzal motorový olej, ktorý značil problém z motorom, resp. jeho tesnosťou. Na začiatok mu iba vyčistil nádobku dolial chladiacu kvapalinu a poslal bratranca domov. po najazdení pár stovák km sa znova objavil olej. Vymenili olejový chladič a prečistili(prepláchli) chladiacu sústavu, naliali novú zmes s myšlienkou že chyba bola v chladiči oleja no ale nebola. Opravy už stáli 130€. Olej sa v nádržke objavoval stále a vo väčšom množstve. Auto nechal v servise a čakal informácie od mechanika, mohlo by to byť tesnenie pod hlavou. Po demontáži hlavy motora nebolo na tesnení vidieť žiadne poškodenia. Hlava sa dala na diagnostiku a čakalo sa na výsledky. Nakoniec bola zistená prasknutá hlava motora. Po výmene hlavy motora sa olej v chladiacej nádržke už neobjavoval. Výmena, diagnostika a veci okolo stáli 600€. Ešte pripomeniem samozrejme hneď po zistení závady kontaktoval bratranec aj bazár, ale nepochodil vraj. uvaril motor, keď išiel rýchlo domov 🙂 , nechcelo sa mu súdiť tak to dopadlo takto….

 

Juraj

 

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.