Moje žhaviče mali najazdené cca 100 tisíc km. V aute boli namontované 8 rokov. Diagnostika mi už dva roky vypisovala chybu žhaviča na tretom a štvrtom valci. Na jazde a zimných štartoch sa to vôbec neprejavovalo, štartovalo vždy na brnknutie. Rozhodol som sa ich preventívne vymeniť. Ani som ich nekontroloval či sú v poriadku a hneď som vymenil všetky 4 žhaviče.
Jedná sa o motor 1.9 TDI PD 77kW BLS. Výmena žhavičov sa zdá byť byť veľmi jednoduchá, ale niekedy sa môžete dostať pri demontáži do dobrých problémov v podobe zalomeného žhaviča. Potom pomôže už iba volať majstra ktorý Vám ho demontuje z hlavy motora. Výmena sa Vám riadne predraží.
Ja som bol opatrný pred demontážou som na každý žhavič aplikoval uvoľňovač zahrdzavených dielov a spojov. Nechal pôsobiť 10 minút a skúšal odťahovať. Na odťahovanie som použil momentový kľúč nastavený na 30Nm. U mňa pri odťahovaní bolo všetko v poriadku neprekročil som moment 30Nm. Ak by som pri odťahovaní dosiahol uvedený moment spozornel by som a začal hľadať na internete ako na to pri demontáži zaseknutého žhaviča.
Okolie žhavičov som si ešte pred aplikáciou uvoľňovača vyčistil tlakovým vzduchom.
Potom som mohol začať povolovanie
Nový žhavič pripravený na montáž. Tu by som si dovolil pripomenúť že bývajú rôzne typy žhavičov, ktoré majú iné napätie a to 5V a 11V. Do môjho motora idú 5V.
Všetky žhaviče dotiahnuť rukou a potom momentovým kľúčom nastaveným na 15Nm.