Pred tromi rokmi som sem dal návod na výmenu predného brzdového obloženia . Teraz nastal čas na výmenu zadného. Opakujem jedná sa o brzdový system používaný v dosť veľkom počte na autách VW Group (SEAT, VW, SKODA a AUDI).
Základ sú opäť kvalitné brzdové doštičky + kotúče. S firmou ATE neurobíte chybu.
Po demontáži kolesa a zdvihnutia auta si skontrolujeme či nemáme okolie bŕzd extrémne zašpinené od blata a nánosov. Použil som tlakový vzduch z kompresora. Dôkladne si vyčistíme hlavne šróby ktoré budeme demontovať, aby sme zbytočne nestrhli hlavu šróba. Na všetky šróby som nastriekal WDčko + tiahla ručnej brzdy .
Začal som povoľovaním brzdového strmeňa. použijeme vidlicové kľúče 13 a 15.
Po demontáži strmeňa ho vyvesíme alebo položíme na nejaký hranol. Tlakovým vzduchom som vyčistil strmeň.
Dole na obrázku je vidieť nástavec XZN M14. S tým som povoľoval šróby ktoré držia držiak bŕzd k zadnej tehlici. Držia fest, s očkovým kľúčom som len otáčal ale povoľoval som ho s predlženým nástavcom.
Všetky styčné plochy kde dosadajú dostičky perfektne vyčistíme. Osobne pripomeniem mal som zatuhnutý vodiaci čap na tom držiaku. Nastriekal som povoľovač na zhrdzavené spoje a nechal pôsobiť. podarilo sa mi ho rozhýbať, namazal som ho a skontrolujem ale o rok. Ak zase zatuhne pôjde nový. Pokračoval som v demontáži kotúča treba povoliť tento malý šrobik. Vždy jemne pobucham a samozrejme ho prestreknem pred demontážou.
Kotúč demontujete poklepavením gumeným kladivom po krajoch a otačaním, sám potom vyletí. Dosadacie plochy náboja s kotúčom som obrúsil vŕtačkou s oceľovým kartáčom.
Očistení strmeň a dosadacie plochy.
Brzdový piest musíme zatlačiť prípravkom. Dá sa to aj inými spôsobmi ale tieto sady stoja 35€ tak není čo riešiť.
Nahodíme nový zadný kotúč. Namontujeme držiak uložíme do neho nové brzdové dostičky, Osadíme strmeň, skontrolujeme a hotovo. Treba samozrejme previesť skúšobnú jazdu.