Skúsenosti – MOTOR HTP
Nastal čas kúpy ojazdeného auta. Po niekoľkých mesiacoch a surfovaní po internete som v podstate nič nezistil rsp ani som nemal predstavu čo vlastne hľadám 🙂
Potom po konzultácii s kamarátmi som sa čo najviac prikláňal k nejakej značke AUTA čo sa dá za pár korún opraviť. No tak som sa rozhodol pre Seat Ibiza(vraj je to OK auto) s motorom 1.2 HTP. Poviem Vám pravdu, že to je trojvalec ten HTP som ani nevedel. Tak ako prvé som dal na motore HTP vymeniť olej. Servisák hovoril že mi chýba jeden valec a len a tak pousmial. Vtedy som zistil že motor HTP má len tri valce.
Doniesol som mu 4litre oleja a z toho mi 1,2litra oleja vrátil. Vraj to má len 2,7l objem olejovej vane. No mne to bolo jedno hlavne že to jazdí. No a konečne som sa začal spoznávať s HTP motorom. Predtým som jazdil na firemných 1,6 benzín a nečakal som od 1,2 HTP zázrak chcel som niečo do mesta. No a poviem Vám čakalo ma príjemné prekvapenie ako dokáže tak malý motor akcelerovať. Dokonca sa mi to zdalo že 1,2 HTP je lepšie ako nejaká 1,6 bez turba…. Bol som celkom spokojný aj s výberom auta, sice na tuto dobu nič moc, ale nemám banány(peniaze) tak nemôžem živiť opicu(BMW) 🙂
Potom som sa pýtal ako je to možne že motor HTP sa mi zdá byť živší ako nejaký motor bez turba 1,6 a dostal som odpoveď, že 1,2 HTP je tak sprevodované a má to aj v názve:
HTP = High Torque Performance. Znamená relatívne vysoký krútiaci moment dostupný už od nižších otáčok. Tak som sa potešil keď som to počul že som nekúpil nejakú potvoru. Najazdené mam s motorom HTP cca 60000km a boli tam len drobné závady nejaké cievky na motore a silentbloky na nápravách… Zatiaľ spokojnosť tuk tuk 🙂
AUTOR: Shibby