Postup výmeny ložiska.
Mierny hluk v zadnej časti vozidla bol jeden z mála vecí, ktoré som nemal rád, po kúpe Octavie II (130,000 km). Ložisko som menil aj na mojom starom Volvo Amazon, dúfam, že budem to schopný urobiť aj na modernom aute.
Po večerných štúdiach na internete som dal hlavu dokopy a povedal som si že to zvládnem. Začal som si chystať potrebné náradie a veci čo budem potrebovať pri výmene. Samozrejme som si preštudoval príručky čo a aakým momentom mám doťahovať.
Po zaistení všetkých nástrojov som sa spustil do výmeny.
Potrebné diely:
– VKBA 3644, čo je príruba s ložiskom vnútri, nové M18 XZN skrutky a čiapočku. Niekoľko značiek je k dispozícii. Vybral som si SKF.
Pracovné kroky (Trvalo mi necelé dve hodiny prvýkrát):
1. Uvolnite parkovaciu brzdu
2. povoľte matice kolesa mierne
3. zdvihnúť auto tak vysoko, ako to bude rozumne možné (budete potrebovať priestor pre 30 cm ističa baru smerom dole)
4. nikdy neverte zdviháku podložte si ešte niečo
5. odstrániť matice kolies
6. odstráňte kolo
7. odstráňte dve skrutky strmeňa s 13 mm plus 15 mm kľúč
8.Brzdový strmeň zaveste na drôt, aby nebolo veľké pnutie
Ostatný postup ak ste troška zručný Vám nemusím ani nejako extra popisovať. Ak sa na to necítite a nemáte potrebné náradie zverte to do rúk mechanikovi.
Povoľovanie zadného šróbu môže byť problematické. Treba si pomôcť nejakou väčšou pákou napr ako je na obrázku.
Nové ložisko zadného kolesa kupujte vždy iba kvalitný nahradný diel.
Mali by Vám zostať len tieto časti
AUTOR: pablo (článok je okopírovaný a upravený)
no to je sice pekne, ale tie momenty nikde v clanku nespominas …
Pravda momenty sú tam není. Autor článku asi na ne zabudol 🙂
Inak šrob ložiska zadného kolesa sa dotahuje na 180Nm+180°.
Nevedeli by ste my poradiť na Octavia 1 výmena zadného ložiska aký moment tam má biť?
Bubnová brzda – dvanásťhranná matica 70 Nm + 40°