Mal som problém na mojom aute so štartovaním keď klesli teploty okolo 0°C. Prvé pretočenie štartéru bolo také ako by som mal vybitú autobatériu. Baterku som mal tiež relatívne novú, mala rok a hneď ma chytili nervy, že už je zlá.
Tak zhodou okolností má bratranec novú batériu v podobnej kapacite tak mi ju ponúkol na skúšku. Ja som si dal jeho bateriu a skúšal som zaštartovať a zase som nemohol a on naštartoval z mojou na prvý brnk. Tak už som vedel že mám problém niekde ja. Pri štartovaní sme aj merali pokles napätia na baterke. Ja som mal nejakých 7,5V a bratranec cez 11V. Tak prišiel na radu štartér. Dal som ho pre istotu zrepasovať. Bol som celý natešený, že sa konečne podarilo vyriešiť môj problém, ale ani zrepasovanie štartéra nepomohlo.
Zase sa nepodarilo motor pretočiť. Pri -10°c som už vôbec nenatočil. Mal som z toho hlavu v smútku. Pýtal som sa jedného dobrého mechanika a popísal som mu situáciu a hovoril, že sa mu nezdá ten pokles napätia. Tak som auto k nemu doviezol a začal demontovať káble od štartéra, bol som tam s ním. Kontrolovali sme ukostrenie spojov, sledovali sme všetko čo bolo zaoxidované. Našli sme zaoxidovaný spoj pod baterkou. Všetko sme očistili poskladali a prišlo to očakávené prve zaštartovanie v teplotách pod nulou. Auto chytilo na brnk a odvtedy som nemal žiadny problém zo štartom. Vždy si prekontrolujte pri nejakom probléme spoje. Repas štartéra ma stál 1500sk. Pritom stačilo rozobrať a ošmirglovať spoje pod bateriou. Ale človek sa učí celý život 🙂
Tono
mam kia sportage 2009 benzin.bojim sa ked odpojim baterku na nabitie.ze ci po napojeni bude fungovat tak ako ma.