Výmena tesnenia pod hlavou MPI

Z chladiacej sústavy sa strácala chladiaca kvapalina. Nikde nič pod autom netieklo takže som to vylúčil.

Postupujeme asi nasledovne:
1. Vypustíme chladiacu kvapalinu, odpojíme  spodnú hadicu.
2. Demontujeme kryt motora, odpojíme akumulátor, hadice a káble pripojené k hlave a saniu, alebo škrtiacej klapke (klapka, sacie aj výfukové potrubie zostávajú na hlave).


3. Zospodu odskrutkujeme 4 matice, ktoré upevňujú  katalyzátor k výfukovým zvodom.
4. K sacej časti sú pripevnené 2 vzpery, tie tiež odskrutkujeme.
5. Z hlavy zložíme ventilové veko, držia ho dve matice.
6. Podložíme motor a na držiaku motora vyskrutkujeme matice na plechu, ktorý spája hlavu a držiak. Vyskrutkujeme zapaľovacej sviečky.
7. Začneme povoľovať skrutky upevňujúce hlavu motora, postupujeme v opačnom poradí, než sa skrutky uťahujú. Všetky skrutky povolíme o 90 stupňov, znovu všetkých o 90 stupňov a potom skrutky uvoľníme úplne. Každý skrutka má svoje miesto, s tým tiež vybraté skrutky odkladáme. Pracujeme na vychladnutom motore. Po vybratí skrutiek by mala byť hlava prilepená, v našom prípade sa sama odklopila, to nesvedčí o správnej tesnosti. Ak je hlava prilepená, malo by postačiť trochu sily. Po uvoľnení hlavy neotáčame motorom, mohlo by dôjsť k vysunutiu vložených valcov.
8. Uvoľníme zostávajúce skrutky na vahadlo a vahadla vyberieme. Vyberieme aj zdvíhacie tyčky. Opäť má všetko svoje miesto, tyčky Nezamieňajme.
9. Skontrolujeme tiež, či je na tesnenie viditeľná vada. Celé tesnenie vyzeralo zle, bolo napučané a krehké.
10. Dokonale očistíme dosadacej plochy hlavy, bloku a vložených valcov. Vložené valce by mali presahovať dosadaciu plochu bloku cca o 0,1 mm, v prípade, že tento presah nie je, je potrebné vysunúť vložené valce a podložiť ich podložkami.  Dosadacú plochu očistíme najlepšie technickým benzínom a handrou, alebo opatrne oškrabeme, nesmieme dosadacej plochy poškodiť. Skrutky očistíme kefou a závitmi zľahka potrieme olejom.
11. Na blok nasadíme tesnenie, zbytočne sa nedotýkame dosadacích plôch, tesnenie býva trochu lepkavé, to zlepší tesnosť. Na tesnenie položíme hlavu valcov (pozor na vytekajúcej zvyšky vody alebo oleja, dosadacie plochy musia zostať čisté). Ľahko naskrutkujeme matice vpredu na hlave. Do panvíc zdvíhatok nasunieme zdvíhacie tyčky, nasadíme vahadla a zvyšné skrutky. Všetky skrutky dotiahneme ľahko k hlave.
12. Skrutky doťahujeme v predpísanom poradí, skrutky 1-10 dotiahnuť uťahovacím momentom 20 Nm, nasleduje dotiahnutie o uhol 90 stupňov, potom ešte 1x dotiahnuť skrutky 1-10 o 90 stupňov. Po týchto troch fázach dotiahneme matice 11-14 uťahovacím momentom 20 Nm. Dotiahneme zvyšné skrutky na vahadlo (25 Nm). Hlava sa nepreťahujeme.
13. ozdobíme, demontované diely, hadice a káble, naplníme chladiaci sústavu kvapalinou. V prípade potreby vymeníme olej, ak je olej znečistený vodou, vymeníme ho vždy, v extrémnych prípadoch je potrebné urobiť aj výplach.
14. Naštartujeme, skontrolujeme, či sa olej dostáva na ventily (pod viečko). Kontrolujeme tiež čistotu a hladinu vody aj oleja. Pozor na teplotu motora. To všetko strážime i neskôr v prevádzke. Vykonáme skúšobnú jazdu a znova skontrolujeme náplne.

 

 

tesnenie MPI

vymena tesnenia pod hlavou 1

vymena tesnenia pod hlavou 2

vymena tesnenia pod hlavou 3

vymena tesnenia pod hlavou 4

vymena tesnenia pod hlavou 5

vymena tesnenia pod hlavou 6

vymena tesnenia pod hlavou 7

 

AUTOR: Dragon

Zdieľaj článok:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Časový limit je vyčerpaný. Znova načítajte kód CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.